Saksa päritolu noobelmargid ei ole enam soomlaste meelest kõige ihaldusväärsemad. Pikki aastaid on selle mainetabeli esikohal püsinud Mercedes-Benz. Praktiline meel on põhjanaabritest aga võitu saanud ning pilt on muutumas.

Uuringufirma Kantar Automotive äsja avaldatud uuringutulemused näitavad, et nüüd on soomlaste südamed vallutanud Toyota. Ka on selle automargi kliendid kõige lojaalsemad.

Mercedes tõugati seega edetabeli 2. kohale, järgnevad võrdse punktisummaga Audi ja BMW ning viiendal kohal on rootslaste Volvo.

Uuringus osalenud soomlaste hinnangud Toyota kvaliteedile, toodetele ja teenustele olid väga kõrged. Seni on niisuguseid tulemusi nautinud saksa noobelmargid. Ent Toyota on hakanud puudutama ka põhjanaabrite hingekeeli.

Uuringufirma tõi esile, et soomlased väärtustavad turvalist ja aastaringselt usaldusväärset autot. Olulised on mõistagi ka hinnangud hinna-kvaliteedi suhtele ja jääkväärtusele. Se’s osas on erinevused automarkide vahel päris suured.

Kantar on uurinud soomlaste suhtumist automarkidesse igal aastal, alates 2013. aastast. Käesolev küsitlus viidi läbi tänavu suvel, igati esinduslikule interentiküsitlusele vastas 2119 aktiivses eas inimest.

Automarkide maineuuring selgitab välja inimeste suhtumist ja hoiakuid erinevate autobrändide suhtes, mitte nende markide kvaliteeti, omadusi ega kliendirahulolu.

Toyota on ka Soomes enimostetav automark. Vastavalt Bisnode uuringule on sellel juba neli aastat järjest ka kõige lojaalsemad kliendid, kirjutas Talouselämä.fi

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena