Riigi Infosüsteemi Ameti (RIA) esindaja Helen Uldrichi sõnul ei olene probleem sellest, missugust kaarti inimesed kasutavad, kas nn vana mudelit või uut kaarti, mida hakati välja andma selle aasta algusest. Seega, viga ei ole kaardis, vaid milleski muus. "Üle 80 vigase kaardi on vanad kaardid, ülejäänud umbes 70 kaarti on sellel aastal välja antud," selgitas Uldrich.

Kuid milles siis viga peitub? Uldrichi sõnul tegeletakse praegu usinalt sellega, et mure lähtekoht välja selgitada. "Ilmselt on kas teenusepakkuja teinud arendustes midagi või siis on jäänud klientidel tarkvarauuendused tegemata. Hästi keeruline on meil praegu üht kindlat viga üles leida," ütles ta.

Varasemalt oleme kirjutanud, et uue ID-kaardi tulek keeras püsikliendisüsteemid pea peale ning mitmel pool pole olnud võimalik uut kaarti normaalselt kasutada. Toona möönsid RIA esindajad samuti, et enamasti on kitsaskohad ettevõtete poolel, kes ID-kaarte püsikliendisüsteemides kasutavad. RIA esindaja soovitas kaarti kasutada selliste süsteemide puhul, kus on reaalselt klienditeenindaja kohapeal olemas, tema saab vajadusel isikukoodi käsitsi sisestada või kasutada kaardil olevat triipkoodi.

Praegu esineva probleemi puhul leiab Uldrich positiivse poolena, et viga ei ole väga mastaapne. "Meil on regulaarselt kasutuses 500-800 tuhat kaarti. 150 või 160 vigast kaarti ei ole selles perspektiivis väga suur probleem. See aga ei tähenda, et nendele inimestele need kaardid muret ei tekitaks ning tegemist on loomulikult probleemiga, millele me lahendust otsime. Ilmselt võtab see aga omajagu aega," tõdes ta.

Mida siis teha kui kaart püsikliendisüsteemis lukustub ning muutub kasutuskõlbmatuks? Pöörduda tasub PPA-sse, kes siiani kõik kasutuskõlbmatuks muutunud kaardid ilma riigilõivu küsimata välja on vahetanud. RIA esindajad paluvad ka kõigil probleemsete kaartide omanikel nendega ühendust võtta, kuna iga vigane kaart aitab neid lahenduse leidmisele lähemale.