Juulis kargas uute sõiduautode müük lakke, Toyota naudib mäekõrgust edu
Juulis müüdi Eestis 2426 uut sõiduautot, mida on võrreldes 2018. aasta heinakuuga koguni 13,5% rohkem. Seitsme kuu lõikes edestab tänavune automüük mullust 0,2%ga. Maasturilaadsete buum ei näita vaibumise märke, markide ja mudelite edetabelis naudib mäekõrgust edu Toyota.
Ei tea, kas mõjutas autoostjaid jahe ilm või kuumad müügikampaaniad, igal juhul möödus tänavune juulikuu automüüjatele kiire töö tähe all: uusi sõiduautosid müüdi mullusega võrreldes ligi kolmsada tükki rohkem.
Protsentidesse arvutatuna oli möödunud juuli eelmisest 13,5% võrra magusam, uusi autosid veeres salongist välja ühtekokku 2426.
Kokkuvõttes on tänavu seitsme kuuga müüdud 16359 uut sõiduautot, see number ületab möödunud aasta sama perioodi tulemuse 0,2%-ga.
Keskmise suurusega linnamaastur on tegija
Müügitabelile pilku heites on selge, et ka heinakuu ei toonud muutust eesti autoostja mõtteviisis: eelistatud kaup meenutab keskmise suurusega maasturitaolist eset. Teine valik on väike-keskklassi autod.
Õnneks on terve mõistus siiski kaasas kui ostma hakatakse: RAV4, millest lõviosa hübriidajamiga, on peaaegu ideaalne “teeb-kõike” auto. Hübriidajamiga autode osakaal kogu müügist ongi tubli kümnendik.
Ka elektriautode osas oli juuli eelnevatega võrreldes suurepärane: osteti 12 nullemissiooniga sõidukit. Martin Rinne, kes elektriautode kohta eraldi tabelit peab, on juulis selle tosina laiali jaganud nii: 6 uut Nissan Leafi, 1 Hyundai Ioniq ja Kona EV, 1 BMW i3, 1 Model 3, 2 Audi e-troni.
Automarkide müügitipus Toyota
Tänak juhib MM tiitlijahi punktitabelit, Toyota Eesti uute sõiduautode margi- ja mudelitabeleid. Ja tänavapilt on uutest RAV4-st ja Corolladest tiine.
Koerakuu populaarseim automark oli Toyota: kokku müüdi 456 seda marki autot. Teise koha vallutas Škoda 345 autoga ja kolmas oli Renault 231 autoga.