Ei tea, kas mõjutas autoostjaid jahe ilm või kuumad müügikampaaniad, igal juhul möödus tänavune juulikuu automüüjatele kiire töö tähe all: uusi sõiduautosid müüdi mullusega võrreldes ligi kolmsada tükki rohkem.

Protsentidesse arvutatuna oli möödunud juuli eelmisest 13,5% võrra magusam, uusi autosid veeres salongist välja ühtekokku 2426.

Kokkuvõttes on tänavu seitsme kuuga müüdud 16359 uut sõiduautot, see number ületab möödunud aasta sama perioodi tulemuse 0,2%-ga.

Keskmise suurusega linnamaastur on tegija

Müügitabelile pilku heites on selge, et ka heinakuu ei toonud muutust eesti autoostja mõtteviisis: eelistatud kaup meenutab keskmise suurusega maasturitaolist eset. Teine valik on väike-keskklassi autod.

Õnneks on terve mõistus siiski kaasas kui ostma hakatakse: RAV4, millest lõviosa hübriidajamiga, on peaaegu ideaalne “teeb-kõike” auto. Hübriidajamiga autode osakaal kogu müügist ongi tubli kümnendik.

Ka elektriautode osas oli juuli eelnevatega võrreldes suurepärane: osteti 12 nullemissiooniga sõidukit. Martin Rinne, kes elektriautode kohta eraldi tabelit peab, on juulis selle tosina laiali jaganud nii: 6 uut Nissan Leafi, 1 Hyundai Ioniq ja Kona EV, 1 BMW i3, 1 Model 3, 2 Audi e-troni.

Automarkide müügitipus Toyota

Tänak juhib MM tiitlijahi punktitabelit, Toyota Eesti uute sõiduautode margi- ja mudelitabeleid. Ja tänavapilt on uutest RAV4-st ja Corolladest tiine.

Koerakuu populaarseim automark oli Toyota: kokku müüdi 456 seda marki autot. Teise koha vallutas Škoda 345 autoga ja kolmas oli Renault 231 autoga.