29. juulil toimus Novosibirskis esimene avalik pressikonverents, mille eesmärgiks oli tutvustada venelaste uut elektriautobrändi Monarch.

Projektiga on tegeletud omasoodu 2015. aastast peale, koostööpartnerite nimekiri on pikk, enamus neist on Venemaa teadus- ja tehnoloogiaasutused. Ambitsioon on suur: vallutada uue brändiga maailm.

Venemaal tõdeti mõni aasta tagasi, et elektriautode segmenti sisenemisega on hiljaks jäädud ning üleüldse on puudu sõidukitest, mis poleks ei liiga odavad ega liiga kallid. Ent asi ei ole veel lootusetu: elektrimootoriga sõidukeid, mis oleksid taskukohased rohkematele, mahub veel küllaga turule.

Otsustatigi luua uus kodumaine autobränd, mis keskendub vahemiku miljon rubla (umbes 13 700 eurot) kuni 17 miljonit (235 000€) maksvate sõiduautode tootmisele. Hinnasildid on võetud konkurentidelt: kuni miljoni maksab Venemaal Lada elektriauto, aga 17 miljonit Auruse esindussõiduk. Nende vahel valitseb Venemaa autotööstuses tühjus, mida Monarch täita tahabki.

Kaks platvormi, kuus sõidukit

Monarchi elektriautod põhinevad tulevikus kahel moodulplatvormil. “J” ehk “Junior” on mõeldud väiksematele sõidukitele, “L” ehk “Large” nooblimate ja ruumikamate jaoks. Tootmisse peab esmalt jõudma 6 mudelit.

Junior platvormil põhinevad mudelid

J klassi sedaan (analoogid Mercedese C klass, BMW kolmas seeria)
JX klassi kompaktmaastur (Kia Sportage, Škoda Kodiaq)
S klassi luukpära ja sedaan (Mercedese E klass, BMW viies seeria)
SX klassi linnamaastur (BMW X7, Mercedes ML)

Large platvormile ehitatavad mudelid

L klass (analoogid Mercedese S klass, BMW 7 seeria)
LX klass (Mercedes GL, BMW X7)

50 kWh ja 75 kWh akupakid

Monarchi sõidukitele hakatakse pakkuma 50 ja 75 kWh akupakke. Ajamite võimsused jäävad vahemikku 135- 815 hobujõudu. Akudel on õhkjahutus.

Monarchi eestvedajad on asja lihtsaks teinud: on 2 elektriajamit, 100 või 150 kW ja kahte tüüpi reduktoreid. Neid võib mudelikaupa varieerida. Tulemuseks on kas 100, 200, 300, 400, 500 või 600 kW elektriajam.

Akupakke ja ajameid on võimalik Monarchi esindustes asendada, mõeldud on ka akude taaskasutusele. Kui klient soovib autole paigaldada suurema mahutavusega akupaki, saab ka seda teha.

Aku laadimiseks kasutatakse superkiirlaadijaid, mis võimaldavad selle kuni 4 minutiga täis laadida. Plaanis on ka kolmefaasilised kodulaadijad. Kus akusid tootma hakatakse, mis tüüpi on laadijad, esialgu ei avaldata.

Nagu tänapäeval ikka, isikupära on hinnas. Sõiduki tulevane omanik saab valida värve ja aksessuaare, sõiduki kokkulappamine on sama lihtne kui legodega mängimine: nii lubavad projekti algatajad.