Jaapani autotootja Nissan on nähtus omaette: tootmisliini ühest otsast veereb maha 62 kWh akupakiga Leaf e+, teises toas aga tegutsevad Nismo insenerid, kes tänavu kevadel teatasid, et legendaarne kuuesilindriline RB26 tuleb taas tootmisse ning GT-R-i fännidel pole põhjust muretseda, et kõik mudelid üksnes elektri jõul liikuma pannakse (kuigi see poleks Nissani jaoks teab-mis-suur väljakutse.

Nissan on läbi aegade tuntud kui innovaatiline ja vabaneelne autotootja. Londonis, Paddingtoni raudteejaama lähedal, vanas Briti raudtee remonditöökojas paikneb Nissani Euroopa disainikeskus, kus luuakse sõidukeid, mis eurooplastele on meele järele.

London on nagu suur sulatusahi, kus kohtuvad Jaapani traditsioonid ja maailma moodsaimad trendid, mida kokku miksides tuleb jõuda millenigi, mis oleks ainuomane Nissanile. See ei ole sugugi lihtne ülesanne.

Nissan on juba 105 aastat vana

Tõsi see on, Nissan on nüüdseks olemas olnud juba 105 aastat. Aastal 1914 tõi Jaapani autotootja nimega Kaishinsha Motorcar Works turule uudismudeli nimetusega DAT.

Sõiduki nimi oli – nagu paljud nimed maailmas – tuletatud ettevõtte osanike Kenjiro Den’i, Rokuro Aoyama ja Meitaro Takeuchi perekonnanimede esitähtedest.

1932. aastal toodi avalikkuse ette uus 495 cm3 mootoriga väikeauto – sest Jaapani seadusandluses oli alla 500 cm3 töömahuga mootoritega sõidukitele loodud toetusmeetmed.

Uustulnukas sai nimeks Datson, ehk DATi poeg. Hiljem sai sellest Datsun – sest “son” kõlas liialt sarnaselt jaapanikeelse sõnaga, mis tähendab ebaõnne.

Nissan vastas Ford Model T-le Jaapani moodi

Aastal 1934 omandas Datsuni korporatsioon Nihon Sangyo Co., Ltd (see nimetus muutus hiljem lühemaks: Nissan) – mis tähendas Datsunile korralikku rahasüsti ja hulgaliselt uut oskusteavet.

Kõige selle tulemusena hakkas Datsun tootma Jaapani esimest masstootmismudelit nimetusega Type 15. See oli saadaval mitmete keretüüpidena – minikastika, kaubiku, kupee ja kabrioletina.

Sõiduki jõuallikaks oli aga 15-hobujõuline 747 cm3 4-silindriline mootor, mis käis paaris koos kolmekäigulise käigukastiga.

Loe edasi SIIT

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena