Linnamaasturite trend on omandanud juba niisuguse mõõdu, et segmendi sees võib täheldada liigitumist nn traditsioonilisteks SUV-deks ja end neile vastandavateks sportlikeks (kupee)krossoveriteks ning peeneteks disainmaasturiteks.

Need traditsioonilised linnamaasturid püüavad tihtilugu välja näha nagu karmid maastikuvallutajad, kuid nii mõnegi puhul on parem, kui nad kunagi sinna ei satu. Enamasti (õnneks!) ei satugi, ent ka linnamaastikul on maasturitaolised pahatihti kohmakad, maanteel aga kipakavõitu.

Kupeemaasturid-krossoverid omakorda rõhuvad sportlikkusele ja püüavad välja näha rohkem sõiduautolikud. Natuke teelt maha keerata nendega ju annab, ent enamasti jääb nendegi osaks linnakividel kulgemine.

Maasturitaoliste vaimustuse teine äärmus on urbanistlikud disainmaasturid, kus kujustuse meistriteose kauni pealispinna all võib peituda täiesti tõsiseltvõetav maastikuloom – mida tõenäoliselt kunagi valla ei päästeta ja omanik selle olemasolust ei tea ega hooligi. Sest ostupõhjuseks oli kaunis välimus ja kõrgem isteasend.

Ja natuke seegi “ma võin” või Range Rover Evoque’i puhul ka lihtsalt “bränd on aus”, mis sellest, et enamasti ei leia esmaklassiauto omadustest kasutamist see ausam, maastikukõlbulikum pool.

Kuidas Land Roverist sai moenarr

Kui noobel linnamaastur Range Rover Evoque aastal 2011 ilmavalgust nägi, tähendas see ühtlasi võimekate ja nooblite maasturite tootjana tuntud Land Roveri muutumist moenarriks.

Vähemasti traditsioonide kaitsjate silmis. Pisike disainmaastur? Linna vahel edvistamiseks? Victoria Beckham ja muud moetegelased Range Roverit reklaamimas?

Ignoreerides tõsiasja, et ei sõitnud ka need „päris“ Land Roverid igapäevaselt mööda kive ja kände, vaid ikka sealsamas kus albid Evoque’idki.

Tõsi, traditsioone armastaval vanal heal Inglismaal osteti ebatraditsioonilist Evoque’i juba aasta möödudes vaat et rohkem, kui ühtki teist Range Roverit. Nii tehti mujalgi.

Ilmselgelt oli BMW X1 poolt alustatud trend nii kaasakiskuv, et riburada järgnes Evoque’ile teisigi pisikesi noobelklassi linnamaastureid.

Audi Q3 tuli turule 2011, MB GLA kaks aastat hiljem. Ja me räägime ju hetkel vaid kompaktsetest esmaklassi-maasturilaadsetest.

Esimese põlvkonna Evoque noppis autasusid nagu möödaminnes: 2012 Maailma Aasta disainauto, Maailma Naiste aasta auto, lisaks aasta auto tiitlid mitmetelt mainekatelt autoväljaannetelt, kokku saadi esimese aastaga neid enam kui 100.

Range Roveri arendustiim sai müügiedust julgust veelgi juurde ning valmis tehti ka kolmeukseline variant, seejärel isegi kabrio. See avantüür siiski pikaealiseks ei osutunud. Aga džinn oli pudelist valla päästetud.

Range Rover Evoque: naisteauto!

Range Rover Evoque murdis end (enamasti naissoost) inimeste südametesse. Julgus teha asju teisiti osutus edukaks.

Tuleb tunnistada, et kaheksa aastat vana esimese põlvkonna Evoque näeb endiselt hea ja värske välja. Uue generatsiooni disainimisel on aga revolutsioonist loobutud ja lähtutud hoopiski vanast heast printsiibist mitte parandada seda, mis pole katki.

Tulemus? Silmarõõmustav.

Uus Evoque on ülimalt minimalistlik ja puhaste joontega. Esi- ja tagatuled on varasemast kitsamad, küljepind praktiliselt sile ja ustesse peidetud lingid kerkivad esile siis, kui neid vaja. Range Rover Velarilt tuttavad disainielemendid, mis iseloomustavad uut kujustusstiili.

Ekraaniplahvatusest, sõitjateruumist ning sõiduomadustest ja muustki täpsemalt saad lugeda SIIT.