Tema on ka üks õnnelikest, kellel istumise all auto, mis talle meeldib, mitte mida tengelpung võimaldab. What Car? kohtus Ewertiga kevadel enne järjekordse Euroopa tuuri algust, et küsida, kes teda autodeni juhatas ja miks just Kia Stinger valitud sai. Viimasest rääkides on jutt loomulikult 3,3-liitrise turbomootoriga tippmudelist (272 kW/370 hj), mitte „õlipõletajaga“ varustatud versioonist, mis saavutab kiiruse 100 km/h 4,9 sekundi asemel rahumeelse 7,6 sekundiga. Intervjuu algab ühise autopuhastuskuuriga, et eemaldada enne pildistamist kajakate autogramme. Kui suuremad signatuurid roogitud, siis viskame tarvikud käest (vaata loo lõppu) ja teeme jutuga algust.

Niisiis, kes sind autodeni juhatas ja millega sa sõitma õppisid?

„Autodeni juhatas mind isa ja see käis kuidagi loomulikult, et maakoju minnes sai isa süles juba siis rooli keeratud, kui endal jalad veel pedaalideni ei ulatunud. Seega on „süüdi“ isa ja tema VAZ 2105 ning neljast poisist –mul on kolm venda - tabas autohaigus tõsisemalt millegipärast just mind.“

Kes on Ewert Sundja, kas õlinäpp või õlinaut?

Stingeri rooli tagant paistev habe näib muigavat, „Igal juhul mitte õlinäpp, kellel igal teisel nädalavahetusel kepsud/kolvid mööda põrandat laiali on. Küünlaid olen ma vahetanud ja teinud teisigi kergemaid töid, kuid pigem olen see, kes naudib sõitmist ega pea teiste kätetööd kohe ümber tegema. Eesti keeles puudub terminile petrolhead hea vaste, aga see väljend kirjeldab mind ehk kõige paremini.“

Ewert Sundja ja Kia Stinger

Kas juhtimisõiguse said esimese korraga kätte?

„Jah, see käis lihtsalt, sest sõita ma oskasin ja sestap keskendusin juhistele, mida õpetaja andis. Selleks ajaks, kui läksin kursustele, oli mul tegelikult juba teine oma auto, milleks oli must Mercedes-Benz 200D (W123), mille ostsin 3000 krooni eest. Enne seda sõitsin vanaisa käest saadud pruuni Moskvitš 2140 SL-ga, mis oli Soomest tagasi ostetud eksportmudel. Vanaisa kinkis selle mulle, kui endale parema auto sai. Sellega sõitsin väiksematel teedel ja teinekord käisime klassivendadega bussiga maal, et seal „Super-Luxiga“ sõita. See võib olla seesama auto, mille pilte kasutati Soome ajakirjades ilmunud reklaamides…“ – Ewert näitab telefonis ajakirja lehekülge, millel peategelaseks kangemat sorti piimakohvi karva 2140 SL – „…ja sõitsin sellega seni, kuniks parempoolne esiratas kurvis ükskord alt ära murdus, mispeale auto seisma jäi ja lõpuks loodusega üheks sai.“

On sul mõni lemmikauto, selline, mille peab iga hinna eest endale saama?

„Ma pole selle peale niimoodi mõelnud, sest Stinger on see, mida ma endale tahtsin ja mis katab minu tänased vajadused. Muidugi võiks mulle kunagi kuuluda ehk mõni klassikaline õhkjahutusega Porsche 911, aga võimsuse osas on juba tänane auto niisugune, mille poolt pakutavat Eesti oludes kasutada ei saa.“

Ewert Sundja ja Kia Stinger

Kas esivedu või tagavedu?

„Tagavedu ja kui see pole võimalik, siis nelikvedu. Mulle ei meeldi, kui pöördemoment püüab rooli käest rebida ja seepärast pole ma esiveoliste hingeellu kunagi süüvinud.“

On sul mõni lemmikdisainer, kaubamärk või kerestuudio, mille looming on teistest peajagu üle?

Mees mõtleb pisut ja vastab siis: „Veidi varasemast perioodist meeldib mulle E60-kerega 5. seeria BMW (2003-2010), mis pärineb perioodist, mil BMW peadisaineriks oli Chris Bangle. Ma mäletan jahmatust, kui seda auto esimest kord nägin, sest kõigi teiste taustal pärines see justkui mõnelt muult planeedilt. Tänastest autodest sai millegi sarnasega hakkama Stinger.“

Kui avatud oled sa teistsugustele jõuallikatele, kas sinu hoovilt võiks leida tulevikus ka hübriidajamiga või elektriauto?

„Jah, selles osas olen ma küll avatud. Usun, et petrolhead saab olla ka ilma…“ – siinkohal katkestab intervjuu naerupahvak, sest parklast mööduva Audi Q8 sohver jääb hiirhalli sedaani liialt pikalt vaatama ning pääseb äärekivi rammimisest vaid üle noatera – „…ilma petrolita. Tähtis on see, kuidas auto sõidab ja milliseid emotsioone tekitab. Sõitsin ühel päeval oma helimehe BMW i8-ga ja arutasime temaga, et kui auto oleks leiutanud täna, siis puuduks meil ka hoiakud, mis edumeelsetele ja pragmaatilistele lahendustele jalgu tahavad jääda.“

Ewert Sundja ja Kia Stinger

Aga juhiabisüsteemid ja isesõitvad autod?

„Kõige lihtsam olekski nii, et ütled autole, kuhu sa tahad minna ja ta viib sind seepeale kohale. Aga abisüsteemide osas olen ma teistsugusel arvamusel. Ma ei taha mingil moel propageerida liikluseeskirjade rikkumist, aga juhile peaks jääma valikuvabadus, sest kõigil võib ette tulla olukordi, kus õige otsus on selline, mis masina meelest väär. Olgu see siis ootamatu möödapõige või midagi keerulisemat.“

Milliseid kanaleid sa jälgid, millisest allikatest kogud infot autode kohta?

„Valdavalt ingliskeelseid. Mulle meeldivad mõned YouTube’i kanalid, nagu näiteks Doug DeMuro ülevaated või Kanada päritolu TheStaightPipes ja Throttle House, millest viimasel on ka oma veebileht. Neis on leitud hea tasakaal, seal pole liialt palju tühja möla ning samas ei lähe nad ka peensusteni, mis võivad meelelahutust otsides tüütuks muutuda. Ka jälgin Gizmodot ja mõnd viimasega sarnanevat lehte.

Kas Stingeri leidsid samuti nende külgede vahendusel?

„Jah, see oli Doug DeMuro arvustus ja sellest sai kiindumus esimesest silmapilgust.“