Need juhid, kelle autode poolt tekitatav lärm ületab lubatud müranorme, peavad tulevikus oma "löristajad" küljest ära kruvima, kui akustiliste kaamerate tehnoloogia piisavalt areneb ja pilootprojekt edukas on. Vastasel juhul ähvardab neid trahv, mille autoomanik saab sarnaselt kiiruskaamerate trahvidele.

Järgmise seitsme kuu jooksul testib Briti Valitsuse Transpordiosakond erinevates kohtades müra tuvastavaid akustilisi kaameraid (sõna mikrofon kasutamine tundub vist liiga keeruline).

Vajadus midagi müra suhtes ette võtta ei ole ametnike kapriis - surve selleks tuleb kohalikest kogukondadest, kus paljud väljendavad pahameelt liigse müra üle.

Pinnuks silmas on need sõidukite kasutajad, kes erinevatel põhjustel ehitavad oma sõidukite väljalaskesüsteeme illegaalselt ümber, et mootorihäält valjemaks muuta ja esile tuua.

Mida kõike tähelepanu tõmbamiseks ei tehta, eksole. Otsetoruga Honda Civic võib ju väga popp ja äge olla, aga tegelikult on vaikus ja rahu palju mõnusamad.

Üsna sarnaselt sellele, kuidas täna toimivad kiiruskaamerad hakkavad toimima ka mürakaamerad ehk akustilised kaamerad. Kui mikrofon tuvastab müranormatiive ületava tugevusega heli, käivitub kaamera, mis rikkuja fikseerib. Trahv saadetakse sõiduki omanikule koju, vahendas BBC.

Millisest tasemest valjem levi ebasobiv on, pole veel otsustatud. Selge on see, et kõik teedel liiklevad sõidukid peavad kehtestatud müranormidele vastama, et seaduslikult teid kasutada.

Transpordisekretär Chris Grayling ütles BBC-le, et kaamerad aitavad kompenseerida asjaolu, et politsei ei jõua rullnokkadega (ing. kl boyracer) ja nende järeleaidatud tuuningmasinatega piisavalt efektiivselt tegeleda.

"See tehnoloogia on alternatiiv politseilistele tegevustele ja aitab tagada, et tavalised elanikud oleksid kaitstud üleliigse lärmi eest ja seadusi rikkuvad tegelased saaksid ka karistada. Akustilised kaamerad on lihtsam viis seda teha," ütles Grayling.

Dr Jonathan Moore, kes on üks müra vähendamise kampaania eestkõnelejatest ütles, et inimestel on kõrini mootorratturitest, kes müristavad läbi külade "sadu kordi aastas" ja ka öötundidel.

Kuigi Dr Moore kiitis heaks selliste kaamerate testimise plaani, ei usu ta siiski, et akustiliste kaamerate tehnoloogia on sellisel tasemel arenenud, et see päriselt müraprobleemi lahendaks. Mürast tüdinud inimeste jaoks ei ole oluline kuidas müraprobleemiga tegeletakse vaid et leitaks lahendus.

Mootorrattatööstuse Liidust (Motorcycle Industry Association) öeldi, et kaamerad võivad tüütul tasemel müra vähendada, kui neid õigesti kasutada.

Liidu juht Tony Campbell ütles, et mootorrattatootjad on nõus, et neil on oma roll müravastases võitluses ja ilmselt võetakse midagi ette selles suhtes, et sõidukeid ei oleks tulevikus nii lihtne (lärmakamaks) modifitseerida.

Mitte ainult Brittide mõõt pole täis saanud. Aasta alguses muutis Kalifornia osariik USAs trahvitavaks rikkumiseks ringi sõitmise autoga, mis tekitab üle 95 dBA müra. Kanadadas väljendas Toronto linn möödunud aastal huvi trahvida hääle poolest silmapaistvaid autosid ja mootorrattaid.