Ferrari SF90 Stradale: 1000 hobujõuga auto, mida võid pistikust laadida
SF90 Stradale ei ole lihtsalt järjekordne arutu superauto. See on auto, millega Ferrari tallub sisse uue raja senitundmatul territooriumil.
Kuigi ligi 1000 hübriidajami ja bensiinimootori kombineeritud hobujõudu ja tippkiirus 340 km/h on toredad numbrid, teeb auto sensatsiooniliseks hoopiski asjaolu, et tegemist on autotootja kõige esimese pistikhübriidiga.
See on superauto, mis vajadusel vallandab V8 mootorisse turboülelaadimisega pigistatud hobujõud, kuid vajadusel sõidab ainult elektri jõul - elektrimootoreid on kolm, hübriidajami koguvõimsus 162 kw.
Alati kui Ferrari mõne uue mudeliga välja tuleb, tekitab see parasjagu elevust. Unistuste auto, kiire sõitmise ja ringrajasõidu etalon, aga ka eputiste eneseuhkuse upitamise abinõu - kuidas kellelegi.
Seekordne perutava hobuse logo kandev superauto ei ole mitte üksnes sild kaasaegse sisepõlemismootori ja tuleviku elektrienergia vahel vaid on ka kõige võimsam seeriatootmise Ferrari üldse.
Ferrari SF90 Stradalel on 3.9 liitrise töömahuga V8 mootor, mis eraldi toodab 769 hj. Bensiinimootor on kombineeritud kolme elektrimootoriga, millest kaks on iseseisvad ja asuvad esisillas, kolmas asub auto tagaosas, bensiinimootori ja käigukasti vahel. Käigukast on kaheksakäiguline topeltsiduritega.
Tagumine elektrimootor arendab 148 hj, esimesi rattaid käitavad elektrimootorid arendavad kokku 84 hj. Elektrimootorite kombineeritud võimsusele seab piirangud akupaki võimekus, kuid sellegipoolest suudab hübriidajam korraga välja anda 217 hj võimsust. See tähendab, et kõigi auto mootorite kombineeritud võimsus on 986 hj.
Kuigi auto kaalub üle 1,5 tonni, spurdib see paigalt sajani umbes 2,5 sekundiga ning saavutab tippkiiruseks 340 km/h. Need numbrid teevad sellest masinast läbi ajaloo kõige kiirema ja võimsama Ferrari.
Auto akupakk on 7.9 kWh mahutavusega ning selle najal peaks Ferrari suutma ainult elektrijõul liikuda umbes 30 km. Aku laadimine toimub kas V8 mootorilt või tavalisest pistikust.
Ferrari on hübriidajamiga sõidukeid teinud ka varem, aga mitte pistikust laadimise võimalusega. 2013. aastal tutvustatud La Ferrari oli esimene hübriidajamiga Ferrari, LaFerrari Aperta 2016. aastal esitletud kabriolett oli teine. Nendel autodel on peal V12 silindriasetusega mootorid ja kombineeritult elektrimootoritega arendavad SF90 eelkäijad "ainult" 950 hj.
Esimesed autod peaksid jõudma klientideni järgmise aasta alguses. Hind ei ole veel teada, kuid Ferrarist on öeldud, et see hakkab maksma vähem kui LaFerrari, aga on kallim kui 812 Superfast. Teisisõnu, SF90 hind võib jääda vahemikku umbes 500 000 eurot ja 1 500 000 eurot.
Meeles tuleb aga pidada, et tegemist on seeriatootmise autoga, mitte piiratud eriseeriaga nagu LaFerrari.