Enne elektriautosid tulevad tõenäoliselt 48-voldised poolhübriidajamid
Elektriautode müük buumib, selle valdkonna idufirmasid lisandub hoogsalt. Üsna suure tõenäosusega on mõne aasta pärast ka Euroopa turul mitmed uued särtsakad autobrändid: nimelt edendab Hiina valitsus elektriautode tootmist süsinikukrediidiprogrammi abil ning toetab ettevõtete ekspordipüüdlusi.
Hiina turg on magus amps kõigile autotootjatele üle ilma ning üksteise võidu püütakse kohapeal jalg maha saada, et müüa oma autosid, sh elektrilisi hiinlastele. Siiski ei võta maailma suurimal autoturul lähiajal võimu täiselektrilised, vaid hoopis 48-voldised poolhübriidajamid.
48-voldise süsteemiga hübriid ei ole mingi tehnikaime: sarnane toode on olemas nii VAGil kui 2018. aastast ka Hyundai-Kia kontsernil. Sellekohast uuemat tehnoloogiat esitlesid mitmed üleilmse haardega tootjad ka äsjasel Shanghai autonäitusel.
Mis on 48-voldine poolhübriidajam?
2018. aasta sügisel tutvustas Korea Hyundai-Kia autohiid oma esimest 48V diisel-poolhübriidajamit. See vähendab CO2 emissioone, toetades auto kiirendust 48-voldisest lisaakust elektrivooluga ja pikendades sisepõlemismootori väljalülitatud olekut, kasutades uudset poolhübriidi starter-generaatorit.
Komponentide kompaktsus võimaldab tehnoloogiat integreerida kõigi tootmises olevate mudelite ajamitega ilma praktilisust või paigutust mõjutamata.
Korea autohiiu diiselmootoritele paigaldatav poolhübriidajam vähendab CO2 heitmete hulka kergsõidukite ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) kohaselt kuni 4% võrra.
olkswageni kontsernis on 48-voldine süsteem juba kasutusel mõnel Audi mudelil. 2018. aastast alates on VIII generatsiooni 2-liitrise turbodiiselmootoriga Volkswagen Golfid samuti 48-voldise elektrisüsteemi ja rihmajamiga starter- generaatoriga varustatud.
See võimaldab vähendada auto kütusekulu 0,3 liitri võrra ning ühtlasi ka vähendada atmosfääri paiskuva CO2 hulka. Lisaks kasutatakse pidurdamisel tekkivat energiat auto aku laadimiseks.
Edasi loe SIIT