Kui 20 aastat tagasi oli 300 hobust pigem palju, siis tänaseks on isegi su rikkal vanaemal linnamaastur, mis evib 500+ hobujõudu ning millega on naeruväärselt lihtne kiiresti sõita.

Selles valguses tundub Cupra Ateca isegi veidi tagasihoidlik – 300 hobust ning viis sekundit sajani ei pane tänapäeval enam kellelgi pead pööritama. Sellest, mis kunagi oli segane ja hullumeelne, on tänaseks saanud igapäev.

Minu jaoks on esimene selline „segane“ ikkagi Jaapani päritolu – 2004. aastal ilmavalgust näinud Subaru Forester STI, mille aiste vahele suruti WRX STI mootor ning aidati ka vastavalt veermikku järele.

Tulemuseks oli oma aja kohta täiesti sõge maasturilaadne toode, mis neelab kurve pea sama aplalt kui rallisugemetega WRX STI. Sestap tundub igakülgselt paslik võtta ning vaadata, mis 15 aastaga kiirete linnamaasturite turul muutunud on.

Antud loo tarbeks olid Eesti subaruentusiastid nõus välja ajama nii legendaarse ja haruldase Forester STI kui ka sellele eelnenud ning veidi lahjema Forester XT Spordi. Kakluspaigaks valisime Tabasalu kardiraja, kus lubati lahkelt rajakatse läbi viia. Sellest kõigest aga veidi hiljem… Enne Atecast!

Taust

„Cupra“ on Seati sportautodivisjon, mille nimi tuleneb sõnadest „Cup“ ja „Racing“. Seni ehtis see nimi Seati sportlikumaid masinaid umbes samamoodi, nagu seda teevad teiste tootjate M, AMG, STI, RS, N jpt.

Esimene Cupra pärineb aastast 1996, nüüd aga löödi see divisjon ametlikult Seatist lahku ning Cupra Ateca ongi nende esimene šedööver.

Platvormiks valiti praeguseid trende arvestades loomulikult populaarne linnamaastur Ateca (sõna „loomulikult“ lugeda pisukese segadusevarjundiga). Lootust on, et varsti järgneb ka Ibiza. Miks seda esimesena ette ei võetud, jääb veidi segaseks – 1996. aasta esimene Cupra oli ju ometi ka Ibiza…

Välimus ja sisu

Kui Forester STI on väliselt natuke nagu telliskivi, millele on asetatud veidi lühem telliskivi, siis Cupra Ateca evib samu jooni, kuid nurgelisust on veidi tahutud. Praktilisus – olemas. Välimus – täitsa kena, samas VA-Grupilikult vaoshoitud.

Vihjetega kiire sõidu võimekusele pole siiski päris koonerdatud – juba Cupra logo on sarviline ja ei jäta kahtlustki, et sõiduelamus saab olema terav.

Auto tagaotsas on neli summutitoru ja spoiler, eespoolt leiab tavalise Atecaga võrreldes palju suuremad õhuvõtuavad ning mustad iluvõred.

Sisult ei erista baasversiooni tavalisest Seat Atecast eriti palju, kuigi valida saab erinevaid polsterdusi ja värvikombinatsioone. Iga versiooniga tuleb aga kaasa suur TFT-ekraan, millele saab kuvada erinevaid sõiduandmeid.

Kõrvalepõige – näidik, mis esmapilgul tundub näitavat turborõhku, seda vist ikkagi ei tee. Kui piduripedaal vabastades ning gaasipedaali isegi mitte puudutades on rõhk juba 1 bar-i peal ning sõida-nüüd-pedaalile astudes ronib pea kohe 2,4 peale, tekitab see küsimusi… Kas see on kiiruga programmeeritud ning ei arvesta vaakumit?

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena