Bloomberg kirjutab, et Audil seisavad ees keerulised ajad: üha karmistuvad keskkonnanõuded on autotootja pannud olukorda, kus kogu ressurss tuleb suunata ellujäämisprogrammi ehk hakata kiiresti ehitama tõhusaid elektriautosid.

Legendaarne TT läheb tootmisest maha ning kaalumisel on ka pöörase R8 liinide seiskamine, aga seda mitte igaveseks: mõne aasta jooksul loodab Audi esitleda TT uut, täiselektrilist versiooni. Mis saab ligikaudu 150 000 eurot maksvast R8-st, kas ka sellest tehakse elektrikas, täna veel teada ei ole.

Audi esitles möödunud aastal oma esimest täiselektrilist linnamaasturit e-tron. Auto on suurepärane, noobel, vaikne, sõiduvõimekas... aga midagi on sakslastel läinud nihu aku efektiivse kasutamisega, sest 95 kWh pakk suudab välja anda maanteel umbes 330 km, WLTP andmetel 417 km sõiduraadiust ühe laadimisega. Tulemus jääb konkurentidele nagu Tesla Model X ja Jaguar I-Pace alla.

Seega tuleb otsi kokku tõmmata ja panustada rahaliselt segmenti, kus edasiminekut pikisilmi oodatakse. Audi finantsjuht Alexander Seitz jättis möödunud nädalal Audi legendaarsete sportmudelitega piltlikult hüvasti:

“Sisepõlemismootoriga sõidukite valmistamine muutub keskpikas perspektiivis senisest kallimaks, seevastu elektriautode tootmiskulud langevad järjest,” tõdes Seitz ettevõtte aastakoosolekul Neckarsulmis.

Insenerid võitlesid TT eest, aga kaotasid

Audi on kahekohalisi TT-sportautosid valmistanud alates 1998. aastast. Neid on toodetud nii rotsterina kui ka kupeeversioonis.

Ühesõnaga, TT on Audi mudelinimistus seisnud kogu tootmise vältel hinnatud kohal. Ümar ja voolujooneline sportauto andis omal ajal tootja disainikeelele täiesti uue suuna.

Sellest, kui oluliseks on TT-d Audi ajaloos peetud, kõneleb ka inseneride reaktsioon uudisele, et auto läheb tootmisest maha: nad tõepoolest seisid küünte ja hammastega oma lemmiku eest, öeldes, et TT on osa Audi DNA-st.

Aga elu peab edasi minema, ja kui raha ägedate ent vanamoodsate sõidukite jaoks enam ei jagu, siis seda ei jagu.

Paradoksaalsel kombel on TT kadumine rõõmusõnum neile, kes autodesse investeerida tahavad: selle mudeli hind hakkab tulevikus kindlasti ülespoole kerima.