Aprillis müüdi Eestis 2534 uut sõiduautot, mis – arvestades nelja kuu müügitulemust (8708) kokku – on üsna äkiline tulemus. Põhimõtteliselt kolmandik kõigist tänavustest uutest autodest müüdi naljakuul.

Segmentide lõikes mingeid uudiseid ei ole. Eesti autoostja armastab maasturilaadseid tooteid. Üle veerandi, 25,3% uudismüükidest moodustasid keskmise suurusega linnadžiibid. Nagu näiteks RAV4, Škoda Kodiaq ja Nissan Qashqai. Viimatinimetatu on korraks tagasi ka mudelitabeli esikümnes.

Maasturitaoliste kannul tulid 23,5% väike-keskklassi sõiduautod: Toyota Corolla, Škoda Octavia, VW Golf. Corolla uus põlvkond on hästi vastu võetud, äsja teatas näiteks Tallink Takso suurtehingust.

Hübriidid rokivad, elektriautosid lisandub

Hübriidajamiga autod on leidmas oma kohta päikese all: aprillis müüdi neid 248 (mudelitabelisse vaadates on enamus neist Toyotad).

Elektriautosid võeti arvele rekordiline kogus: 13 M1 ja 3 N1 esmaregistreerimist Eestis. Uusi elektriautosid tuli juurde 6: 2 Jaguar i-Pace’i ja 1 Nissan Leaf ning lisaks 3 e-NV200 kahekohalist kaubikut, mis läksid Elektrilevi autoparki.

WLTPga on saadud joonele

AMTEL näeb vahepealse automüügilanguse ühe põhjusena asjaolu, et 2018. aastal vahetasid ettevõtted oma sõiduautod ökonoomsemate vastu. Võrdluses mulluse nelja kuuga on tänavune müük olnud kerges languses (3,8%).

Loe edasi SIIT