Number on vägev, aga väga pole imestada - elektriautode populaarsus kasvab ning hoolimata kuklas hingavast toorainete puudusest akude tootmisel, tarneraskustest ning mõnelgi pool nõudlusele jalgu jäävast laadimistaristust, haarab tarbija uut ja vahvat lennult.

Kui Tesla aastal 2016 Model 3 broneerimise avas, kogus Tesla esimese ööpäevaga üle 180 000 broneeringu, kokku tehti 276 000 eeltellimust. Volkswagen selliste numbriteni ei küündi, kuigi auto baashind jääb alla 30 000 euro.

Samas VW pakub eelbroneerimiseks praegu alles piiratud mahus, 30 000 tükiarvuga eriseeriat, millest Eestile eraldati võimalus broneerida 20 autot. VW teatab auto broneerimiskeskkonnas, et praegu on kõik eelbroneerimiseks saada olnud sõidukid broneeritud.

Auto saab Eestis broneerida siis, kui mõni eelbroneering tühistatakse, järgmine võimalus tellida ID. (seeriamudel) tekib Volkswageni esindajate juures selle aasta novembris.

Broneerimise tingimused on Teslale sarnased: eeltellimust vormistades tuleb deposiiti maksta 1000 eurot ning seejärel loota, et oled üks nende 30 000 õnneliku seast, kellele eriseeria autosid jagus.

ID.3 elektriauto kohe veel müügile ei tule ja elusuuruses autot meile ei näidata. Auto ametlik esitlus toimub Frankfurdi autonäitusel, kus seekord keskendutakse elektrifitseerimisele.

Need inimesed, kes endale auto eelbroneerisid, saavadki autod ametlikult tellida pärast esitlust Frankfurtis. Tellimused muutuvad siduvaks aprillis 2020 ja kuni selle ajani on võimalik tellijatel ka ümber mõelda ja saada tagasi kogu broneerimistasu.

Seni väljastatud informatsiooni pinnalt on ID.3 ootamist väärt. Väljast on uus elektriauto VW Golfi suurune ning VW plaanib müüa seda kolme erineva mahutavusega akuga versioonis - 45kWh, 58kWh, 77kWh, mis lubavad autonoomsust WLTP meetodil vastavalt ca 312 km, 417 km ja kõige suurema akuga lausa 550 km lähistele.

Praktika näitab, et kolmandiku võib sellest maha võtta, aga tubli autonoomsus siiski.