Volkswageni jaoks algab 8. maist uus ajastu. Nii teatas suurejoonelisel, üle ilma striimitaval esitlusel ettevõtte juhatuse liige Jürgen Stackmann, avades pidulikult VW elektriauto ID.3 (ingliskeelne hääldus meenutab liigagi Audi 3-e) broneerimiskeskkonna.

Uut algust tähistatakse uhkelt varustatud eriseeria autodega, mida 8. maist saab üle Euroopa tellida. Eesti broneerimiskeskkond avanes samal ajal Euroopa suuremate sihtturgudega.

Tingimused on Teslale sarnased: eeltellimust vormistades tuleb deposiiti maksta 1000 eurot ning seejärel loota, et oled üks nende 30 000 õnneliku seast, kellele eriseeria autosid jagus.

Ehk siis täpsustame: ID.3 elektriauto veel müügile ei tule ja elusuuruses autot meile ei näidata. Auto ametlik esitlus toimub Frankfurdi autonäitusel, kus seekord keskendutakse elektrifitseerimisele.

Tootmist loodetakse alustada 2019. aasta sügisel, esimesed autod peaksid klientideni jõudma 2020. aasta kevadel. Seda muidugi juhul kui kõik läheb plaanipäraselt.

Loodetakse Golfi-väärilist sooritust

ID.3 peaks tegema elektriautonduses samasugust ajalugu nagu Golf omal ajal väike-keskklassi pereautode seas ehk riisuma tavainimese jaoks taskukohaste elektriautode seas koore.

Tootja eesmärk on ID. perekonna kaudu – lisaks äsjanäidatud luukpärale peaks tootmisse jõudma krossover, tarbesõidukite osas väikebusside seeria ja ehk midagi veel – viia elektriautod massidesse.

VW loodab aastas Zwickau tehases toota vähemalt 100 000 autot. Zwickaus, mida tootja nimetab kohaks, kus on arvesse võetud kõiki keskkonnasäästuaspekte, valmistatakse autosid Euroopasse.

Paralleelselt Saksamaaga algab tootmine ka Hiinas. Jürgen Stackmanni kinnitusel on Hiina ID.3 “look alike” ehk sarnane Euroopa mudelile. Tulevikus pole välistatud Hiina toodangu jõudmine teistele sihtturgudele.

Ei ole päris esimene VW elektriauto

Kuigi ID.3 presenteeritakse kui Volkswageni esimest elektriautot, ei ole see sugugi nii – enne ID.3 olid ammugi e-Golf ja e-Up, mis on Euroopas päris hästi müünud.

Tõsi, nimetatute sõiduraadius on kaugelt väiksem (alla 100 km) kui uuel ja need ei näe välja “nii elektriautod” vaid nagu tavaline Golf ja e-Up, aga ühe päeva linnasõidud saab mõlemaga rahulikult ära teha.

ID.3 saab olema edev. “Suur klaaskatus, esiklaasinäidik ja virtuaalne kokpit,” näitab Stackmann. “Kasutajast lähtuv disain ja sõidumugavus,” jätkab ta.

Kui kolme esimeseta saame hakkama (klaaskatus on ilmselgelt üle vindi!), siis mugavuse ja sõidetavuseta ei oleks ühtegi tänapäevast autot võimalik müüa. Teisisõnu on ID.3 täiesti äge kaasaegne auto, selle erisusega, et see on täiselektriline.

Välismõõtudelt meenutab ID.3 Volkswagen Golfi, sõitjateruumi avarus on võrreldav aga Passatiga. Palju seni harjumuspärast on tänu digitaliseerimisele ja elektrile üleminekule muutunud üleliigseks ja jätab ruumi muule.