Hiinas, kus suurlinnade saastatus on probleem, millele siiani pole lahendust leitud, on sisepõlemismootorid põlu all. Seetõttu saab elektriautode turg seal õitseda ning uutest tulijatest ei saa kunagi küllalt.

Volvo omanikuna tuntud Hiina autotootja Geely tõi lisaks olemasolevatele brändidele, mille valikus on teiste autode kõrval ka täiselektrilised, turule täiesti uue, ainult elektrisõidukitele keskenduva kaubamärgi nimega Geometry.

Geometry on mõeldud eeskätt Hiina turule, kuid tellimusi võtakse vastu ka mujalt. Esimesed mudelit on juba valmis, aastaks 2025 peaks plaanide kohaselt kuuluma Geometry mudelivalikusse 10 uut täiselektrilist sõidukit.

Geometry A

Esimese pääsukese mudelinimetus on Geometry A, see põhineb samal moodulplatvormil, millel ka Volvo ja LYNK & Co uued mudelid ning see tuleb müügile kahes, 51,9kWh ja 61,9 kWh, aku versioonis.

Väiksema akuga A läbib ühe laadimisega (NEDC mõõtmised) umbes 400 km, suuremaga 500 km, aga WLTP mõõtmisi ei ole veel tehtud, seega usaldusväärsed andmed puuduvad.

Geometry A elektriajam on välja töötatud Geelys ning akupakis kasutatakse CATL liitiumakusid. Tootja sõnul saab akupaki 30 minutiga laadida 80 protsendini. Laadimisstandard peaks olema CCS.

Geometry A ei ole just maailma kõige võimsam elektriauto: see suudab parimatel hetkedel maha panna kuni 120 kW (peaaegu 161 hj) ning pöördemoment on 250Nm. “Nullist sajani” kiirendab A 8,8 sekundiga.

Geely Shanghai disainimajas kujustatud Geometry A puhul on panustatud aerodünaamikasse ja ruumikusse. Aerodünaamiline koefitsent on üsna muljetavaldav 0.2375 CdA ja selle saavutamisele aitavad kaasa detailid nagu uputatud käepidemed.

Geometry A on – üllatus, üllatus! – mõeldud konkureerima hitt-elektriauto Tesla Model 3-ga. Praeguseks on vastu võetud juba üle 26 000 tellimuse.

Isejuhtivate tehnoloogiate poolest on A võrreldav Model 3-ga: SAE 2+ tasemel sõidukil on standardis pardal kohanduv kiirushoidja, sõidurajalt kaldumise abisüsteem, sõiduraja vahetaja, kokkupõrke ennetussüsteem, jalakäijate ja ratturite tuvastamine jne – loetelu on sarnane Volvo Pro Pilotile, aga eks need ju sama kontserni arendused olegi.

Huvitava lisana pakutakse autoga kaasa Super E Energy Station – süsteemi, mis võimaldab seda kasutada majapidamises vooluallikana, millelt jooksutada oma telerit ja toavalgust.

Auto hind Hiinas algab umbes 30 000 eurost. Seda, milliseks kujuneb hind väljaspool emamaad ning kui pikk saab olema ootejärjekord, me ei tea.

Geely Geometry saab olema teatud mõttes teenäitaja korporatsiooni teiste brändide elektrifitseerimisel. Uus bränd võimaldab Shanghai noortel disaineritel katsetada erinevaid põnevaid uuendusi (Hiinas läheb kaubaks kõik, millel on elektrimootor), et tuua elektriautode hinda allapoole.

Lugu ilmus portaalis Accelerista