Põgus sõidukogemus õhtuses Tallinnas näitas, et Baierimaa insenerid on hakkama saanud masinaga, mis täidab kõik eeldused olla tulevikus ihaldusväärne klassik. Uue kaheksanda hinnaga saaks korraliku korteri Tallinna või unustatud mõisasüdame kolkakülas, ent küsitav, kas need suudaksid tekitada samavõrra värvikaid ja meeldejäävaid tundeid.

BMW mudelivaliku tipp

Eelmine kaheksas seeria oli tootmises kuni 1999. aastani. Kakskümmend aastat hiljem on esimese põlvkonna kaheksanda kupeed muutunud ihaldusväärseteks klassikuteks. Kõigile neid teadagi ei jagu. Nõnda langetas Baierimaa autotehas otsuse, hakata kroonijuveeli uuesti tootma. Kaks kümnendit hiljem on juveeliletis nii sihvaka kerega 2+2 kupee kui ka kabriolett.

Kabriolett, millega meiegi proovisõitu tegime, on Eestis saadaval kas kolmeliitrise R6 diiselmootoriga või 4.4 liitrise töömahuga V8 bensiinimootoriga. Diiselversiooni hinnad algavad 111 000 eurost, kaheksa silindrit saab endale alates 134 000 eurost alates. Kupeeversioon on mõlemal juhul umbes 8000 euro võrra odavam.

Ootuspäraselt ei jäta BMW oma tippmudelis ühtegi otsa lahtiseks. Nagu reklaamtekstid ütlevad – see on muljetavaldav väikseimaski detailis. Tehnika, inseneeria, materjalid, koostekvaliteet, disain ja meedialahendused ongi tippude tipp, midagi veel ägedamat on konkurentidel keeruline välja mõelda.

Mikromootorite ajastul, kus 2-liitrine (või isegi väiksema töömahuga) ülelaetud 4-silindriline jõuallikas on saanud sportlikkuse standardiks, toob autohuvilistele otsatult rõõmu fakt, et kaheksanda seeria kapoti alt leiab “päris” mootorid – palju silindreid ja mehiselt töömahtu.