Seejuures uurisid Kasahstani kirjastajad peale Eesti eri riikide - näiteks Ühendkuningriigi, Hong Kongi, Singapuri, Ungari digiõpikusüsteemi, kuid leiti, et Eesti süsteem, kus lisaks digiõpikutele jäävad alles ka paberõpikud, on õpilastele kõige parem. Eestis kasutusel olevad digiõpikud ei ole seejuures mitte lihtsalt sisseskaneeritud tavaõpikud, vaid pakuvad õpilastele uut funktsionaalsust ning õpetajatele rohkem infot selle kohta, kuidas ja mida õpilane õppinud on.

Kasahstanis digiõpikuid kirjastava Almatõkitap Baspasõ kirjastuse esindaja Gauhar Saimasajeva tõdes kohalikule meediaportaalile Karavan, et Eesti mudeli järgimises mängib rolli mängib ka meie haridusedulugu. "Me vaatasime Eesti tulemusi PISA testides ning märkasime, et koos elektrooniliste õpikute kasutuselevõtuga on viimase paari aasta jooksul paranenud ka õpilaste tulemused," ütles Saimasajeva.

Praeguseks on projektiga Kasahstanis liitunud kümme kooli, kus õpib üle 1500 õpilase ning töötab 300 õpetajat. Sarnaselt Eestile on digiõpikud koondatud veebiplatvormile opiq.kz, seejuures haldab platvormi kohalike kirjastusega tööd tegev Eesti ettevõte Star Cloud - meie haridusministeeriumi partner ning riigihankega leitud teenusepakkuja, mis on välja kasvanud Eesti kirjastustest.

Eestis on digiõpikud kättesaadavad kõikidele põhikooliklassidele ning seda nii eesti kui ka vene keeles. Digiõpikute lahendamise arendamine läks maksma 1,4 miljonit eurot.