„Kui hetkel on suuremate veoste tegemiseks võimalik rentida autorendifirmast sobiv sõiduk või osta sisse teenust transpordiettevõttelt, siis kaubikujagamisega on võimalik teha vajalikud sõidud ise, hoides seeläbi kokku nii aega kui raha,“ selgitas CityBee Eesti juht Heigo Protten, tuues välja, et teenuse eest tasutakse vastavalt kulutatud ajale ning läbitud kilometraažile. Näiteks, kui suuremat sõidukit on vaja ainult 10-ks minutiks, siis tasutakse ka vaid kasutatud kümne minuti eest.

Kaubikujagamine toimub läbi CityBee mobiilirakenduse, kus on näha enda asukohale lähimad kaubikud ning millega saab alustada ja lõpetada teenuse kasutamist. „Kõik toimingud, mis on kaubiku kasutamiseks vajalikud, saab teha läbi aplikatsiooni – registreerida kasutajaks, valida ja broneerida lähima kaubiku, avada ja sulgeda kaubiku uksed teenuse kasutamiseks ning tasuda kasutatud teenuse eest,“ kirjeldas Protten. Ta rõhutas, et teenuse kasutamiseks kulutatud aega hakatakse arvestama alles siis, kui kaubiku uksed on esmakordselt läbi äpi avatud. Lisaks sisaldab hind nii kindlustust kui kütust.

Esialgu hakatakse Tallinnas teenust pakkuma 20 Fiat Ducato kaubikuga, mis asuvad erinevate linnaosade parkimistsoonides. CityBee Eesti juhi sõnul on kaubikute asukohad valitud eelkõige selle järgi, kus inimestel võib tekkida vajadus suuremate veoste tegemiseks. Näiteks ehitus-, mööbli- ja elektroonikapoodide ning kaubanduskeskuste vahetus läheduses. „Klient ei sõltu enam kaupluste endi kojuveo tarnetähtaegadest või kulleritest, vaid võib ostetud kauba koheselt ise koju viia. Seeläbi jääb ära ka kullerteenust pakkuva ettevõttega sobiva ühise aja leidmine, mil kuller saab kauba koju tuua ning klient ise samal ajal kodus olla,“ lausus Protten.

Protteni sõnul on tegemist esimese autojagamise teenusega, kus teenuse kasutamist võib alustada ühest parkimistsoonist ning lõpetada teises. „Teisisõnu, kui võtad kaubiku näiteks Lasnamäelt, siis ei pea seda ilmtingimata tagastama just Lasnamäele, vaid võib tagastada ka Haaberstisse, Viimsisse või mõnda teise parkimistsooni. Oluline on, et tegemist oleks CityBee ametliku parkimistsooniga, mis on rakendusest leitav,“ selgitas Protten.

Teenust saavad kasutada kõik, kes on vähemalt 18-aastased ning kellel on kehtiv B-kategooria juhiluba. „Kuna liiklusohutuse tagamine on meile väga oluline, siis peavad kõik kasutajaks registreerijad esitama läbi äpi juhiloa koopia, et saaksime kontrollida selle kehtivust. Alles peale juhiloa valideerimist saab klient teenust kasutama hakata,“ selgitas Protten.

CityBee kaubikud jõuavad tänavatele aprilli alguses, samaks ajaks valmib ka mobiilirakenduse eestikeelne versioon.

CityBee on Leedu ettevõte, mis on üle 7 aasta pakkunud autode ja kaubikute autojagamise teenust Leedu ja Poola turul, ühtekokku 17 linnas. Ettevõttel on üle 200 000 era- ja ärikliendi ning üle 200 kaubiku. Aprilli alguses sisenetakse üheaegselt nii Eesti kui Läti turule.