Jaguar I-Pace on COTY ehk Euroopa Aasta Auto 2019, napilt jäi tiitlist ilma Alpine A110 – puudu jäi vaid kaks esikohta. Jaguar sai esikoha 18-l, Apline 16-l korral. Finalistide hulgas olid ka Ford Focus, Citroen C5 Aircross, Peugeot 508, Kia Ceed ja Mercedes A-Class.

Ametlik hääletus lõppes viigiga – nii I-Pace’il kui Alpine A110 kogusid 250 punkti. Alates 1964. aastast, mil COTY auhinda välja antakse, on see esmakordne, et kaks autot saavad võrdse arvu hääli.

Reeglite järgi loeti hääled uuesti üle, seekord vaadati, mitu korda on 60 kohtunikku kummagi auto märkinud esimeseks. I-Pace sai 18 esikohta, A110 16. Võitja oligi selgunud. Jaguarile on see esimene kord saada COTY võit.

Auhinna andis üle Euroopa Aasta auto kohtunikekogu president Frank Janssen. Selle võttis vastu Jaguari peadisainer Ian Callum.

Täiesti eriline aasta

Tegemist on erakordse aastaga, kus Euroopa parimaks kroonitakse elektriauto ja napilt selle kannul kerge sportauto.

Elektriauto on korra varem ihaldatud tiitli pälvinud – aastal 2011 krooniti COTY võitjaks Nissan Leaf, ent sellist viiki – elektriauto vs sportauto – ei ole vanade kohtunike silmad varem näinud. Ja neid silmapaare jagus – sel aastal andsid punkte 60 kohtunikku 23 riigist.

Jaguar I-Pace võitis äsja Aasta Auto tiitli ka koduturul Ühendkuningriigis, kus innovatsiooni on alati kõrgelt hinnatud.

Rawdon Glover, Jaguar Land Rover UK tegevjuht kinnitas, et selle suure tunnustuse üle tunnevad nad uhkust. Eriti teeb neile rõõmu asjaolu, et I-PACE on saavutanud edu kogu maailmas, noppides auhindu 15 riigis.

Jaguari peadisainer Ian Callum, kelle käe all I-Pace valminud on, tõdes, et aasta auto tiitel on ootamatu – see on Jaguari jaoks ajaloos esmakordne COTY karikas koju viia.

“I-Pace põhineb uuel modulaarplatvormil, mis on võimaldanud meil katsetada asju, mida me eales varem ei ole katsetanud. See on autotööstuse tulevik. Tunnen auhinna üle suurt rõõmu, see on lihtsalt ootamatu,” ütles Callum improviseeritud tänukõnes.