Polestar 2: Euroopa sai äsja juurde uue vegan-elektriauto, Eestisse see niipea ei jõua
Volvo elektriliste sportautode divisjon esitles 27. veebruaril uut täiselektrilist 5-ukselist luukpära Polestar 2. 78 kWh akupakiga auto suudab ühe laadimisega läbida 500 kilomeetrit (WLTP).
27st moodulist koosnev akupakk on uputatud põrandasse ja lisab ühtlasi šassiile jäikust ja vähendab samuti vibratsiooni ja mürataset – teemüra on võrreldes tavašassiiga vähendatud 3.7 dB võrra.
Laadimisstandardi kohta esialgu täpsemat infot ei jagata, aga tootja sõnul on Polestar 2 võimalik laadida kõigis Euroopa kiirlaadijates. Moodsale ajale kohaselt saab auto panna laadima ka mobiiltelefonist.
Polestar 2 põhineb Volvo CMA2 platvormil, mida kasutavad oma uute mudelite ehitamiseks nii Volvo kui ka Geely ja Lynk&Co. Autol on neljarattavedu.
Kahel elektrimootoril on 300 kW (408 hj) võimsust ja ajami pöördemoment on muljetavaldavad 660 Nm. “Nullist sajani” kiirendab auto vähem kui viie sekundiga.
Tavalise versiooni kõrval on eriti sportlikele valikus Perfomance Pack, mis lisab sõidudünaamikat. Muuhulgas sisaldab pakett Öhlinsi amorte, Brembo pidureid koos erkkollaste pidurisadulatega ja 20-tolliseid sepisvelgi. Sõitjateruumis lisavad rõõmu kollased turvavööd. Kapoti alt leiab ka kollaseks võõbatud klapivahed.
Ulmeline sisemus
Polestar 2 sõitjateruum mõjub oma suurte ja justkui hõljuvate ekraanidega tulevikuheiastusena. Elektrisinist ei kohta ka digidispleidel, info kuvatakse mõjusas oranži – musta kombinatsioonis.
Aga rool on ikka nagu rool ja istmedki needsamad, mida oleme harjunud nägema Volvodel. Kujustus järgib parimaid ruumilahenduse šnitte – pisike Polestar 2 mahutab mõnusalt kuni 4 sõitjat.
Hea uudis neile, kes eelistavad kogu elu elada loomi kahjustamata – Polestar 2 stardipaketis on olemas ka vegan-sõitjateruumi valik. Materjalid, mille valmistamiseks pole kasutatud ühtegi loomset toorainet. Hea!
Teslaga rinnutsi
Polestar 2 on preemiumklassi sõiduauto, mis tähendab, et selle konkurente tuleb otsida nii Tesla, Audi kui ka Porsche tallidest.
Peamise konkurendina nimetavadki rootslased Tesla Model 3-e, mis ka hinna poolest võiks olla võrreldav – Polestar 2 hind algab 39 900 eurost, esimese aasta eriseeria hind on 59 900 eurot. Väidetavalt on odavam auto väiksema akupakiga, aga tootja praegu täpsemat infot ei jaga.
Ka auto soetamist saab võrrelda Teslaga – selleks, et saada Polestar 2 omanikuks, ei pea minema salongi, et vormistada müügilepingut.
Selle asemel võib sisse astuda mõnda Polestar Spaces šõuruumi, autot imetleda ja siis netis oma tellimuse vormistada.
Online’ tellimuse saab vormistada ka sõidukit käega katsumata. Broneerimise tasu on 1000 eurot. Polestar 2 hooldavad Euroopas Volvo volitatud teenindused.
Polestar 2 on divisjoni esimene täiselektriline mudel, sellele eelnes möödunud aastal Genfis esitletud võimsa hübriidajamiga Polestar 1.
Nende kahe vahe on aga suur: taotluslikult on Polestar 2 tootja esimene “volüümi- mudel” ehk sõiduk, mis peaks murdma uudsuse barjääri ja tooma Polestari noobelklassi autoostjate vaatevälja.