"Meil on ranged põhimõtted, mille alusel me reklaame oma platvormil korraldame. Videod, mis edendavad vaktsineerimisvastast mõtteviisi, on nende põhimõtetega vastuolus. Kui me leiame video, mis neid põhimõtteid rikub, siis eemaldame sealt ka reklaamid," ütles YouTube'i kõneisik Business Insiderile.
YouTube'i esindaja sõnul on nad kogu aeg sellise sisu reklaamidega toetamise vastu olnud, kuid siiani polnud ettevõte teadlik, et mitmed vaktsineerimisvastased YouTube'i sisuloojad reklaamidega raha teenivad. YouTube hakkas probleemiga aktiivsemalt tegelema pärast seda, kui Buzzfeed News probleemile ettevõtte tähelepanu juhtis.
Lisaks YouTube'ile on vaktsineerimisvastase sisuga võitluses ka Pinterest, mis sellise sisu üldse oma platvormilt ära kustutanud on. Võitlus käib aga ka selle nimel, et Facebookist ja Google'ile kuuluvatelt platvormidelt selline sisu eemaldataks. Näiteks saatis California kongressmen Adam Schiff mõlema ettevõtte tegevjuhtidele kirja, milles avaldas tõsist muret selle üle, et Facebookis ja Google'i lehtedel sellist sisu levitatakse.
Üheks põhjuseks, miks vaktsineerimisvastase sisuga võitlusesse on asutud, on üha tõusvad leetritesse haigestumise juhud Ameerika Ühendriikides. Kui 2016. aastal haigestus leetritesse 86 inimest, siis see number on olnud pidevas tõusutrendis. Selle aasta jooksul on juba esimese kahe kuuga haigestunud sama palju inimesi, kui 2016. ja 2017. aastal terve aasta peale.