Liikluskindlustuse Fondi (LKF) andmetel moodustasid parklaavariid 2018. aastal liikluskindlustusjuhtumitest 36%. Seda on vaid protsendipunkti võrra vähem kui 2017. aastal.

Valdavalt oli tegu manööverdamisvigadest või liiklusreeglite eiramisest tulenevate plekimiõlkimistega kuid 20 õnnetuse käigus said kannatada ka inimesed.

Kõige tõenäolisemalt tekib parklas avarii tagurdamisel – näiteks hakkavad kaks sõidukit samaaegselt välja manööverdama või ei märka tagurdava auto juht tagant möödasõitvat autot või tagurdab kitsal alal teisele parkivale sõidukile otsa.

Tagurdamisavariid moodustavad kõigist manööverdamisõnnetusest koguni 2/3. Tihti kaasneb plekimõlgile ka tüli – olukorras, kus kaks juhti samal ajal autoga välja tagurdasid või üks teisele külge sõitis, ei leita üksmeelt õnnetuse põhjustaja suhtes.

Vigadest võiksime õppida

Palusime LKF kahjuennetuse valdkonna juhil Ülli Reimetsal lähemalt selgitada, millised olid peamised vead, mida juhid parklates tegid ning mida mullustest vigadest võiksime õppida.

Kui paljud õnnetused juhtuvad sellepärast, et juhid ei tea, kuidas parklas liikuda? Peavalu põhjustavad mõisted “õueala” ja parema käe reegel. Millise reegli eiramine kõige valusamalt kätte maksab?

LS §17. Tee andmise üldised kohustused (3) Parklast, õuealalt, puhkekohast, teega külgnevalt alalt või nende juurdesõiduteelt teele sõites peab juht andma teed igale teel liiklejale, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega reguleeritud teisiti.