Teadlased tuvastasid kaks ohtu - esiteks selgus, et esimese poole aasta jooksul peale kanepi mõnuainena legaliseerimist, oli näha mõningast tõusu liiklussurmades osariikides, kus kanep legaliseeriti. Tõsi, tegemist oligi vaid pool aastat kestva trendiga, mille vältel oli igakuiselt miljoni inimese kohta liikluses üks hukkunu rohkem. Poole aasta jooksul antud trend vaibus, tekitades sellele vaatamata kolme osariigi peale kokku umbes 170 lisaliiklussurma, vahendab MedicalXpress.

Lisaks sellele leiti aga ka teine palju murettekitavam seos - naaberosariikides, eriti nendes, mille suurlinnad olid kanepi legaliseerinud osariigi piirile lähemal, täheldati samuti liiklushukkunute arvu tõusu. Teadlaste sõnul on tegemist nn kanepiturismi mõjuga - inimesed sõidavad kõrvalosariiki narkootikumi ostma ning sõidavad sealt tagasi olles juba narkouimas, sattudes tõenäolisemalt liiklusõnnetusse.

"Kanepi legaliseerimise mõju liiklussurmade hulgale on üha olulisem probleem," ütles doktor Tyler Lane Monashi Ülikoolist. Tema sõnul näitavad uurimistulemused, et riigid ja omavalitsused peavad kanepit legaliseerides koostööd tegema, et kanepiturismiga kaasnevaid ohtlikke trende liikluses vältida, samuti tasub teadlaste sõnul arvestada liiklussurmade hulga tõusuga kohe peale kanepi legaliseerimist.

Doktor Lane'i sõnul ei lähe nende uurimuse tulemused kokku varasemate uurimustega, mis viitavad, et meditsiinilisel otstarbel kanepi kasutamine ei tõsta liiklussurmade hulka. Monashi Ülikooli spetsialisti hinnangul võib siinkohal põhjuseks olla see, et ravikanepi kasutajad vahetavad selle tavaliselt teiste mõnuainete, näiteks alkoholi vastu, kanepi mõnuainena tarbijad aga võivad samaaegselt tarbida ka alkoholi, mis tõstab riskifaktorit.