2018. aastal müüdi Eestis AMTELi andmetel 25 387 uut sõiduautot. Markide edetabelis võidutsesid sarnaselt eelmistele aastatele Toyota ja Škoda, mudelite seas Škoda Octavia ja RAV4. Kõige rohkem ostavad eestlased väike-keskklassi autosid ja maasturilaadseid.

2019. aastal peaks uute autode müük üldjoontes samal tasemel püsima, ka markide edetabelis ei peaks suuri mullistusi toimuma, seda enam, et nii Toyotal kui Škodal on tänavu müügile jõudmas uued mudelipõlvkonnad või täiesti ka täiesti uued mudelid – Toyotal Camry, Škodal Scala näiteks.

Äsja jõudis müügile ka Eesti populaarseima linnamaasturi Toyota RAV4 uus generatsioon. Seega on kohane alustada parima autoostuaja väljaselgitamist just Toyota ja Škoda peamajadest.

Aga et pilt väga üksluiseks ei jääks, palusime oma magusamate aegade saladuselt katet kergitada ka teistel populaarsete markide maaletoojatel. Võimaluse kipitavale küsimusele vastamiseks leidsid Fordi, Hyundai, Kia, Nissani ja Subaru esindajad.

Toyotat osta jaanuaris, Škodat detsembris

Toyota Balticu turundusjuht Liisi Kõivumägi ning Auto 100 turundusjuht Lemmo Tigane kinnitavad kui ühest suust, et tänapäeval on automüüjad aastaringselt valmis klientide soove täitma: eripakkumisi leiab alati ning laos on ootel hulk just Eesti ostja maitsele vastavaid sõidukeid.

Toyota valimist võibki alustada nende kodulehelt, kus on olemas alajaotus “parimad pakkumised”. Igakuiselt on väljas üle kümne eri soodustuse. Siit edasi on lihtne valida sobiv esindus ja hakata asja lähemalt uurima.

Škoda eripäraks on intervallkampaaniate puudumine, aga ka tšehhide au ja uhkuse valimist tasub alustada eestikeelselt kodulehelt, alajaotusest “eripakkumised“.

Pole midagi lihtsamat kui valida Škoda märki kandev laoauto – otsi välja sulle meeldiv mudel, ja “pane käpp peale” ehk anna müüjale oma soovist teada.

Liisi Kõivumägi ütleb, et kõige õigem aeg Toyotat osta on aasta alguses: “Automüüja jaoks on aasta kaks esimest kuud vaiksemad ilmselgel põhjusel – kõik sagivad enne jõule kaubakeskustes ostuhulluses nagunii ning jaanuaris-veebruaris puhkame me kõik tarbimisest. Seega on just jaanuaris-veebruaris parim aeg salonge külastada.”

Suvel on rahu ja vaikus puhkuste kõrgajal. “Suvel on autoostja jaoks sõbralikum kuu juuli, mis on üldine puhkuse aeg. Eks me kõik elame samas laines, seega on Toyota ostja jaoks “klassikaliselt” vaiksemad kuud aasta alguses ja juuli keset suve need magusamad, mil aega sobivaima auto valimiseks on nii müüjal kui ostjal,” soovitab Liisi.

Lemmo Tigane Auto 100st tõdeb, et autode müügitsükkel on märksa isepäisem muu tarbimisega võrreldes: “Jah, tavakaubanduses on ju tõesti mingid hooajad, kui ostlemine soodsam. Autokaubanduses aga nii öelda ei saa. Meil on hooajad kus kliendid aktiveeruvad.”

“Škodas oleme aktiivsed 365 päeva ja aastaringselt on meil igas segmendis ka eripakkumine või erimudel,” lisab ta.

“Ent kui peaks välja tooma mingi erilise aja, mil Škodat oleks kõige parem osta, kui automüüja võiks n-ö altim olla autot müüma, siis on see aasta lõpp. Kliendid soovivad uue aastanumbri sisse registreerida auto, müüja aga tahab aasta võimalikult ilusate numbritega lõpetada,” räägib Lemmo Tigane.