Oleme jõudnud sõiduautode koguarvuga euroopaliku autostumise tasemeni – Eestis on kahe inimese kohta keskmiselt üks sõiduauto. Elektriautode ja täiselektriliste sõidukite osakaal on jätkuvalt kaduvväike.

Kui 2017. aasta lõpuks oli Eestis registreeritud 1190 elektrisõidukit, siis 2019. aasta 6. jaanuari seisuga on neid 1443, aga selles numbris sisaldub ka 40 peatatud registrikandega sõidukit.

Automarkidest on kõige populaarsem jätkuvalt Mitsubishi, mille i-MiEV pisiautodest 541 on siiani töökorras. Järgneb Nissan, mida on registris kokku 486 tükki. Teslasid on 78, Volkswageni eri särtsumudeleid 49, Renault’ 22 ja BMW-sid 21.

Tõusjad ja langejad

Järgnevas tabelis oleme välja toonud populaarsemad ja mullu rohkem tähelepanu pälvinud täiselektriliste sõiduautode margid ja mudelid.

Uustulnukatest on kõige paremini läinud 40 kWh akupakiga uue generatsiooni Nissan Leafil ja Hyundai Kona elektrimaasturil, viimatinimetatut on lühikese ajaga müüdud juba 4 tükki. 2017. aastal tulnud Ioniq EV-l on samuti Eesti mõistes tore müük olnud.

Üllatavalt kehva tulemuse tegi aga suvel müügile tulnud, legendaarse Ian Callumi disainitud noobelsärtsukas Jaguar I-Pace, mida on meie registris jätkuvalt ainult üks.

Võimalik, et tellitud autod ei ole veel jõudnud ning 2019. aasta toob Tesla kõrvale teise noobeltootjana ka Jaguari.

Seisak valitseb ka sakslaste Volkswageni õuel, ilmselt oodatakse lubatud uue aja elektrikaid, millega peaks saama sõita rohkem kui 150 km.

2019. aasta uued tulijad

“Püha ELMO tuluke” ehk i-MiEV ruulib Eesti elektriautode edetabeli esikohal tänavu ilmselt viimast korda. 2019. aastal tõuseb kõigi eelduste kohaselt liidriks Nissan Leaf, millelt on peagi oodata 62 kWh akupakiga versiooni.

Hyundai maaletoojalt on info, et Eestisse on tänavu juba tellitud paarkümmend Kona EV-d. Korealastelt jõuab tänavu müügile veel kaks ägedikku: uuenenud Kia Soul, ja täiesti uus Kia Niro EV.

Niro EV saab sama suure akupaki kui Hyundai Kona – 64 kWh. Souli akupakkide suurust tuleks kah vaadata Kona pealt: 64 kWh võimaldaks teha “hamstriauto” GT versiooni, võimalik, et sellele tuleb siis 40 kWh aku.

Juba on kodukootud eksperdid ennustanud, et Soulist saab vaese mehe Niro EV, sest viimase tootmismahud ei kanna kõikide tellijate soove välja. Mis seal ikka, Soul näeb überäge välja.

2019 saab tõenäoliselt ka Model 3 aastaks. Muude riikide konfiguraator avaneb loodetavasti paari nädala pärast ning on arvata, et paarkümmend “kolme” jõuab tänavu registrisse kohe kindlasti.