Proovisõit: Honda CR-V, nüüd ka seitsmekohalisena ja hübriidajamiga
Kõigil varustustasemetel on nüüd saadaval Honda turvaseadmete komplekt Sensing. Sellesse kuuluvad kokkupõrget leevendav pidurisüsteem CMBS, otsekokkupõrke hoiatus FCW, sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatus LDW, rajahoidja LKAS, „intelligentne“ vahemaad hoidev tempomaat i-ACC ja liiklusmärgituvasti TSR koos märkidest juhinduva kiirusepiirikuga ISA. Samuti on uuel CR-V-l pimenurgaandur, auto tagant risti liikuvate sõidukite tuvasti ja mitmevaateline tagurduskaamera. Lähemas tulevikus on oodata hübriidajamit ning CR-V ostja saab tellida auto ka seitsmeistmelisena.
Mootorivalik ei ole lai
Kuivõrd diisel on minevikku jäänud, koosneb jõuallikate valik turbo-ottomootorist ja hübriidajamist. Esimest pakutakse kahes seades: kuuekäigulise manuaalkäigukasti korral arendab 1,5-liitrise töömahuga jõuallikas 173 hj (127 kW) ja 220 Nm, variaatortüüpi automaatkäigukastiga aga 193 hj (142 kW) ja 243 Nm. Käsikäigukastiga autosid saab nii esi- kui nelikveolistena, „automaadid“ on aga kõik nelikveolised. Esi- ja nelikveolisena hakatakse müüma ka hübriidajamiga isendit, mille Atkinsoni tsüklis töötav ottomootor arendab 145 hj (107 kW) ja 175 Nm ning elektrimootor 184 hj (135 kW) ja 315 Nm. Sellise ajamiga esiveoline CR-V on kiireimast ottomootoriga vastest - kuuekäigulise käsikäigukastiga esiveolisest - kiirenduses 0,4-0,5 sekundit nobedam, kulutades 100 km läbimiseks ka liitrijagu vähem kütust, kuid kuna me ei ole sellise versiooniga veel sõitnud, siis jätkame vaid ottomootorit omavate isenditega.
Honda sõnul on uuenenud CR-V saanud ka kergema, kuid jäigema alusraami, mis peaks sõiduomadusi tublisti parandama. Üle vaadati ka vedrustus, kuigi endiselt kasutatakse McPhersoni „küünaldega“ esisilda ja mitmikhoob-tagasilda.
Sõidab korralikult
CR-V sõiduomadused ei pane ühtki autohullu rõõmust hüppama, kuid tähtis on see, et auto vedrustus on mugav ja saab vähemalt asfaldidžunglis ebatasasuste neelamisega hästi hakkama. Mugava olemusega ei kaasne kere liigset kõikumist; ka teravamates kurvides jääb auto üsna püstloodi ega tekita lainelisel teel sõitjates merehaigust. Rool ei ole kuigi informatiivne, kuid on mõnusa kaaluga ja piisavalt täpne, et saaksite suunata CR-V nina sinna, kuhu parasjagu soovite.
Linnas ning ühtlase kiirusega maanteesõidul töötab mootor vaikselt ja vibratsioonivabalt. Kiirendamisel märkate aga, et see ei toimu väga kiiresti – variaatorikastiga auto nõuab paigalt 100 km/h saavutamiseks 9,5 kuni 10 sekundit – ning tekitab parasjagu lärmi. Variaatortüüpi automaatkäigukastide (CVT) tootjad väidavad iga uue mudeli puhul, et „kummipaela“-probleem on lõpuks lahendatud, ent ometi toob gaasipedaali tugevam vajutamine enesega kaasa mootori pöörete kiire kasvu, millega kaasneb vali helitaust – ning pöörded ei kavatsegi niipea langeda.
Käsikäigukast laseb oskajal juhil pooleteiseliitrisest jõuallikast rohkem võtta ning kinnitab teadmist, et Honda oskab teha väga häid käsikaste. Teisalt sobib „automaat“ linnamaasturi olemusega siiski paremini.
Avar ja mugav
Sõitjateruumi materjalivalik ja ergonoomika on heal tasemel, vaid pedaalid asuvad mõne maitse kohaselt ehk liiga kõrgel. Ruumi on igatahes tublisti. Isegi pikakasvuliste esireas sõitjate järel jätkub tagaistujatele massiliselt põlveruumi ning ka panoraam-klaaskatus ei mõju pearuumile ahistavalt. Kui kõik istmed on paigas, mahutab pakiruum 561 liitrit, allalastud tagaistme seljatoe korral aga 1638 liitrit (ja kui te klaaskatust ei telli, siis 1756 l).