Pilk peale, käsi külge: Tesla Model 3, mitmes mõttes ägedam kui S ja X
Mario Kadastik käis Soomes, Vantaas asuvas Euroopa moodsaimas Tesla esinduses oma silmaga uut Model 3 “rahva-elektriautot” üle vaatamas. Esmamulje on positiivne, auto on mitmes mõttes isegi ägedam kui Tesla Model S ja X. Tõsi, esialgu ka kallim.
Esimesed muljed on positiivsed ja üllatusi on rohkem kui oleksin oodanud. Kipub juba traditsiooniks saama, et piltidel ei näe auto nii hea välja kui kohapeal.
Mäletan, et mul olid Model X-iga samasugused kõhklused – vaatasin pilte ja mõtlesin, kas ikka ostan. Kui elusuuruses nägin, enam ei kahelnud. Model 3 puhul on sama fenomen – päriselus on see märksa ägedam.
Sõitjateruum võrreldav Model X-iga
Model 3 on küll väiksem, ja ka ametlikult väiksemast klassist kui Model S – seda näeb kohe, kui need kaks kõrvuti panna, aga see väiksus tundub kõige rohkem tulevat ninast ja veidi sabast. Sõitjateruum on kahel autol praktiliselt ühesuurune.
Tegime seltskonnaga ka katse ning istusime Model 3 taga kolmekesi ja siis kohe otse ümber Model S taharitta. Praktikas me vahet ei tundnud ning juhi ja kõrvalistuja kohtadel on ruumi vägagi palju.
Samuti oli üllatuseks meeletu kogus panipaikasid, need lisavad omakorda ruumikuse tunnet. Samuti ei olnud ma enne teadlik, et Model 3 tagaistmel on käetugi keskel – seda Model S-il ei ole näiteks.
Ehk siis kui sõita kuni neljakesi autos, on Model 3 vägagi mahukas ja mugav. Klaaskatus rõhutab avarust veelgi ning eriti üllatav on pakiruum, mis mahutab päris mitu reisikohvrit ja mille põranda all omakorda on lisaruum.
Särtsakat sõitu saab!
Sõita Soomes välja pandud Model 3 näidisautoga loomulikult veel ei saanud kuna tegemist on Ühendriikide versiooniga, mis pole Euroopas veel homologeeritud ega arvel. Kuid tuttavate kasutajate kogemus ütleb, et sõit Model 3-ga on ärksam ja särtsakam kui Model S-ga.
Model S-ile teeb 3 ära isegi standardvarustuses, nii et väga ma isegi ei vaeva oma pead, kuidas sellega siis sõita oleks.
Instrumentide paneeli puudumine on pigem värskendav lähenemine ning suur ekraan on selles asendis, et silmanurgast peaks iga hetk olema kõik vajalik nähtav.
Omast kogemusest tean, et Teslaga sõites on üle poole ajast autopiloot peal, seega on instrumendiklastri pidev vaateväljas olemine üsna vähese tähtsusega.
Hind on arvatust kallim.. alguses
Model 3 Euroopa konfiguraator on avatud vaid loetud riikides ja limiteeritud mudelivalikuga. Alguses saabki tellida ainult suurimat akupakki koos preemium- varustustasemega. See teeb ka alghinna arvatust suuremaks kuna väiksemad ja keskmise suurusega akupakid pole Euroopas veel saadaval.
Ühendriikides saab kesksuuruses akupakki tellida juba mõned kuud ning väike pakk peaks tulema teises kvartalis. Euroopasse võiks oodata midrange akut eeloleval kevadel ja väikest akut vast järgmisel suvel.
Nendega koos tulevad ka hinnad alla ning kui preemium-sisu pole enam standardis, saab ka selle arvelt hinda alla.
Kui saab võimalikuks tellida kogu Model 3 mudelivalikut Euroopas, ennustaksin hinnaks koos käibemaksuga “alates 40 000 eurost”. Praegu on see pigem 59 – 83 000 eurot, kui võtta kõigi lisadega perfomance mudel.