Ideeauto Audi E-tron GT on järjekordne tõestus, et elektriautod ei pea olema koledad, ja Audi tänase kujunduspealiku Marc Lichte sõnul olevat selle sõiduki välimus seeriaautole „väga sarnane“. Mudelist A7 madalama katusejoonega sedaan peaks jõudma seeriatootmisse 2020. aastal ja sellest saab mudelite E-tron ja E-tron Sportback järel kolmas elektriauto Audi mudelivalikus. Auto ajam koosneb kahest elektrimootorist, millest üks asub auto esi- ja teine tagaosas ning süsteemi koguvõimsus on 434 kW/590 hj. Paigaltseisust saavutab E-tron GT kiiruse 100 km/h 3,5 sekundiga. Sõiduulatuseks lubatakse ühe laadimisega ligi 400 km (WLTP-meetodil mõõdetuna).

Audi e-tron GT

Märtsis jõuavad Eestisse nii uus 3. seeria BMW kui ka X7. Näitusel oli põhirõhk loomulikult viimasel. Mudelikoodi G06 kandev seitsmekohaline on mudelist X5 230 mm pikem ja jääb pikkuses 89 millimeetriga alla vaid pikendatud telgede vahega seitsmendale seeriale. Auto laius on 1990, kõrgus 1805 mm ja telgede vahe 3105 mm. Interjööri kujundus sarnaneb uuele „iks-viiele“, digitaalne näidikupaneel ja 12,3-tolline infolustisüsteemi ekraan on põhivarustuses ja autot annab soetada ka kuuekohalisena. Esialgne mootorivalik koosneb ühest ottomootorist ja kahest turbodiislist, mille ühiseks nimetajaks on kuus silindrit ja ülelaadimine.

Jeep Gladiator on pika kabiini ja 1,5 meetri pikkuse kastiga väikeveok, mis lubab omas klassis parimat maastikuvõimekust ning tallab oma maskuliinse välimusega samadel närvilõpmetel, millele vajutavad ka retrovõtmes Suzuki Jimny ja uuendatud G-klass. Gladiator tuuakse turule kahe jõuallikaga: 3,6-liitrise V6-ottomootori (213 kW/289 hj) ja 3,0-liitrise V6-diisliga (194 kW/264 hj). Esimest saab kas kuuekäigulise käsikäigukasti või kaheksakäigulise „automaadiga“, teist aga ainult koos viimasega. 720-kilose kandevõimega Gladiator võib jõuda müüki ka siiapoole suurt lompi.

Los Angeleses tõmmati kate ka uuelt Kia Soulilt, mis tuuakse Euroopasse vaid e-Nirolt ajami saava elektriautona. Kia Soul EV võimsuseks annab tootja 150 kW/204 hj ja ehkki kiirendusnäitajaid pole veel avalikustatud, peaks kergem Soul EV olema nobedam kui raskem e-Niro, mis saavutab kiiruse 100 km/h 7,8 sekundiga. „Patareitoitel“ Soul EV vedelikjahutusega liitium-ioonaku (64 kWh) peaks andma ühe laadimisega sõiduulatuseks 480 kilomeetrit. Esimesed prooviautod peaksid Eestis kohal olema eeloleva aasta varasügisel, müügiautod jõuavad kohale pisut hiljem.

Mazda3

Neljas Mazda3 peaks luukpärana jõudma meile aprillis ja sedaani on oodata juunikuus. Mootoriprogramm hakkab koosnema kahest ottomootorist (1,5 ja 2,0 liitrit) ja ühest 1,8-liitrisest „õlipõletajast“, mida hakatakse pakkuma kas kuuekäigulise manuaal- või automaatkäigukastiga. Lisaks saab Mazda3 kaheliitrise jõuallika Skyactive-X, mis on oma olemuselt kompressioonsüütega bensiinimootor, mille süüteküünaldel on teatud töörežiimides vaid abistav roll. Võrreldes sama töömahuga tavapärase ottomootoriga olevat säärane jõuallikas kuni 20% ökonoomsem. Uut „kolme“ hakatakse pakkuma ka pehme hübriidina, samuti nelikveolise autona.

Rivian elektrimaastur

Vastuseks uuendatud Audi R8-le ja Porsche 911 kaheksandale põlvkonnale näitas Mercedes-AMG näitusel sportautot AMG GT R Pro, mida valmistatakse piiratud koguses ja mis positsioneeritakse olemasolevatest versioonidest ülespoole. Tehnika poole pealt puudutavad uudised ennekõike vedrustust, mida olevat nüüd võimalik lihtsamalt ning suuremas ulatuses seadistada, ent mootori poolel olulisi muutusi ei ole. Baasmudeli AMG GT kahe turbokompressoriga varustatud 4,0-liitrine V8 arendab 350 kW/476 hj, tippmudeli võimsus on aga 430 kW/585 hj ja kui baasmudel saavutab kiiruse 100 km/h nelja sekundiga, siis tippmudel on veel 0,4 sekundit nobedam.

Kui kaheksanda üheksa-üks-ühe välimus on klassikaline ja väljapeetud, siis seitsmenda põlvkonna luigelauluks jääva Porsche 911 GT2 RS Clubsporti ilme on sellele risti vastupidine. Tegu on pelgalt ringrajale mõeldud võistlusautoga, mida toodetakse ainult 200 ühikut. Kuuesilindriline 3,8-liitrine boksermootor arendab kahe turbokompressori toel 515 kW/700 hj. Pöördemoment kantakse asfaldile seitsmekäigulise PDK-käigukasti ja 310 mm laiade tagarehvide vahendusel ja esimesed õnnelikud peaksid oma 1390 kg kaaluva mänguasja kätte saama maikuus. Ilma maksudeta algab autode hind 405 000 euro juurest, ometigi olevat tegu juba läbimüüdud seeriaga.

Täna on raske ütelda, kas Rivian osutub elujõuliseks või mitte, aga kui uustulnuk peaks edukaks osutuma, siis pole võimatu ka nende mudelite siiakanti jõudmine. 5040 mm pikk Rivian R1S on Range Roverile sarnanevate mõõtudega seitsmekohaline linnamaastur, R1T näol on aga tegu viiekohalise väikeveokiga, mis pisut pikem kui Mercedes-Benzi X-klass. Mõlemal nelikveolisel on iga ratta jaoks oma elektrimootor, võimsamad saavutavad kiiruse 97 km/h vaid kolme sekundiga ja mudelile R1S pakutav suurima mahtuvusega akuplokk (180 kWh) peaks võimaldama läbida ühe laadimisega kuni 672 km. R1T peaks minema tootmisse 2020. aastal ja R1S järgneb sellele aasta hiljem.