See oli 2017. aasta novembris, kui minu toona peaaegu uhiuus Opel Corsa sai endale selga keraamilise katte. Tegelikult nägi esialgne plaan ette hoopis vedelklaasiga katmist, aga Tartu kesklinnas asuva Tasku autopesula (kus seda teenust pakuti) juhataja Marko Luhamaa arvas, et ehk prooviks hoopis keraamilist katet.

Mõlemad on püsivaha asemele mõeldud pikaajalise toimega vahendid, mis aitavad auto värvkatet kaitsta. No mis mul võis selle vastu olla? Ja 2017. aasta novembri keskel saigi punane Corsa endale Ma-Fra STC Permanent Nano Coat-katte peale.

19 000 kilomeetrit aastaga

Nüüd sai sellest protseduurist aasta mööda, Corsa on vahepeal läbinud umbes 19 000 kilomeetrit. Sel puhul vaatame sealsamas Tasku autopesulas üle, kuidas keraamiline kate on säilinud.

Esmalt pestakse auto korralikult puhtaks, seejärel käiakse üle keraamilise katte hooldusvahendiga (mis peab taastama selle hüdrofoobsuse) ja siis vaatame lähemalt, kuidas vesi värvkatte peale koguneb ja sealt maha voolab – just selle järgi saab otsustada keraamika tõhususe üle.

Pärin ka seda, kui paljudele autodele Tasku pesulas vahepealse aasta jooksul keraamiline kate selga on tõmmatud. „Umbes sajale,“ arvab Marko. Ehk keskeltläbi kaks tükki nädalas.

Keraamiline kate hoiab auto puhtamana

Aga minu kasutajakogemustest rääkides: kas midagi paistis keraamika puhul tavalisest teistmoodi? Raske öelda, sest samasugust ilma keraamilise katteta autot ju kõrval polnud ja konkreetne võrdlusmaterjal seega puudus.

Ent juba talvel paistis mulle, nagu lumi ja jää tuleksid auto pealt kergemini maha. Suvel jällegi tundus, et auto läks pesemisel puhtaks tavalisest kergemini.

Selvepesulas tulid linnusõnnik ja putukajäänused üsna kergelt lahti, värvi kahjustavat harjaga nühkimist polnud vajagi.

Ja lõpuks paistis, et auto püsib kauem puhtana. Isegi nädal pärast pesu läikis värv veel korralikult, ehkki oli juba korraliku tolmukihiga kaetud. Ju see kõik ikka keraamika teene oli. Ent mida Marko oma spetsialisti silmaga nüüd näeb, kui kõik sodi maha on pestud?

Muide, ehkki päris talve polnud selleks hetkeks meil veel olnud, mustavad Corsa küljekarbid ja poritiivad juba pigijälgedest.

„See ei loe, kui sa ise lamellrehve kasutad. Naastudega tuleb lahtist pigi ja metallitükikesi teele ja sealt autole ikkagi,“ selgitab Marko.