E-identiteedi lahendustega tegeleva SK ID Solutionsi esindaja Liisa Lukini sõnul on tegemist olnud lihtsalt halbade asjaolude kokkulangevusega.
"Suur osa viimasel ajal tekkinud probleemidest on seotud olnud meie enda või meie partnerite tegevusega," ütles Lukin. Tema sõnul on osad probleemid olnud seotud ka ainult koostööpartnerite poolsete tõrgetega, viidates 7. novembri katkestustele Mobiil-ID töös, mille põhjuseks olid Telia poolsed tõrked.
"7. novembri hommikul esines lühiajaline tõrge Mobiil-ID töös, kuna katkes VPN ühendus Telia ja SK Solutionsi vahel. Ühendus taastati kiiresti ning selle intsidendi mõju polnud õnneks ulatuslik," ütles Telia meediasuhete juht Raigo Neudorf.
Ta kommenteeris ka eelmisel neljapäeval toimunud lühikest katkestust ning ütles, et tookord oli tegemist süsteemimuudatusest põhjustatud rikkega, mille põhjused kõrvaldati kiiresti.
Spekulatsioonid, et tegemist võiks olla rünnakutega, lükkab Lukin kiirelt ümber. "Meid ei ole siiani veel rünnatud ja loodetavasti ei rünnata ka," ütles Lukin.
Nii SK Solutions kui ka Telia avaldavad lootust, et lähiajal tõrkeid ei esineks. "Nii Telia kui ka teised osapooled on kasutusele võtnud vastavad meetmed, et säärased intsidendid enam ei korduks," ütles Neudorf.