“Linnamaastur” on üks huvitav sõnakonstruktsioon, mille tähendust ei ole keegi päris täpselt paika pannud. Maastikule suurema osaga neist ilma spetspaketita minna ei saa, linnaliikluses aga on seda autot kohati liiga palju, piisaks hoopis väiksemast ja vähemvõimsamast. Siiski, kõik ostavad!

Škoda Karoq, mis nelikveolisena saab teedeta alal täiesti suurepäraselt hakkama, on hästi ostetud ka märksa lihtsamas, esiveolises variandis ning kinnitab sellega kuvandit tüüpilisest linnamaasturist.

Tegimegi pikema proovisõidu 1,5-liitrise turbomootoriga Škoda Karoqiga, mis oli komplekteeritud Eesti ostjate tavapärasemaid soove silmas pidades. Ning tuleb tunnistada tõsiasja, et ostjad teavad, mida neil tegelikult vaja on.

“Linnamaastur” ei peagi olema maastikuhai, piisab, kui selles on hea kõrge istuda ja piisavalt ruumi. Mõistliku kütusekuluga võiks läbida pikki vahemaid ja kulgeda linnas.

Isegi nahksisu pole vaja, sest uuema aja tekstiilid ei võta mustust eriti külge. Mugavuse sünonüümiks on aga saanud automaatkast, korralik infolust ja kohanduv kiirusehoidja. Edasijõudnud võtavad kasutusele kogu auto potentsiaali ja panevad külge kärukonksu. Päris elu, siit me tuleme!

Ei lähekski maastikule!

Muidugi oli üks esimesi mõtteid Škoda Karoqit proovisõitu võttes, et oh! läheks maastikurajale, ja vaataks, kas Volkswagen Grupi kompaktne linnamaastur ka “lipulaevmaasturile” vastu saab? Laitse offroadirajal sai see ju hästi hakkama, aga ikka oleks tore veel gramm keerulisemal maapinnal mürgeldada, eks.

Ent proovisõiduks saime esiveolise auto ning maastikumõte mõtteks jäigi. Järgmisena turgatas pähe, et pole midagi, teeme siis pika maantesõidu, naudime uusi kohti, ja lõpetuseks viime vanaemale talvepuud. Proovikal nimelt oli taga kärukonks, ja meil õue peal sobivalt 750 kilogrammine (koos koormaga) kerghaagis.

Isegi kui Skoda oleks olnud nelikveoga, puuduks ikkagi igasugune põhjus nimetada seda maasturiks, sest ta ei ole seda. Nelikveolisena saab ka sedaankerega mersusid, bemme; näiteks lõviosa Audisid sõidab Quattro toel. Sedaankerega masina kõrval ei mõelda ju mõtteid maastikuvõimekusest.