PROOVISÕIT | Volvo S60 T8 Polestar Engineered: ihaldusväärne… ja püüdmatu kaunitar
Volvo, turvalisuse etalon, on oma valdusi jõuliselt avardamas. Uued moodulplatvormid ja elektrifitseerimine legendaarse Polestari iseseisvumine on vaid osa uuendustest, mis tootja positsiooni noobelsegmendis kindlustanud. Ameerikas valmiv S60 sedaan toob kaasa uue sõõmu värsket õhku ja šikki sportlikkust.
Kes veel ei tea, siis Polestar Engineered on uus, Volvo T8 hübriidajamiga autodele mõeldud tuuningpakett. Esimest korda tutvustataksegi seda koos uue sportsedaani S60-ga. S60 on märgiline mudel ka seetõttu, et on esimene Ameerika Ühendriikides toodetav Volvo.
Moodsalt turvaline kosmopoliit
Volvo on jätkuvalt turvalisuse sünonüüm, ent mida aeg edasi, seda rohkem räägitakse sellest kui kaasaegsete noobelautode pioneerist.
Kuidas sai raskepärasest ja kandilisest rootslasest kergelt ja über-stiilselt lendlev kosmopoliit? Üksiti on eduloo taga nutikad investorid Hiinast, kes Volvo inseneride potentsiaali ära tabasid, nad osavalt Geely hõlma alla veeretasid ja suuri tegusid tegema panid. Teisalt aga on aeg sealmaal, et rahvas nõuab taas ilusaid… jah, ka sedaane.
Viimase viie aastaga on Volvo meile näidatud tulevärki, kus pole hool ega hoobil vahet. SPA platvorm suurtele, CMA väiksematele, 4-silindrilised turbomootorid, elektriajamid; kaks nimetatut koos T8 ja T6 hübriidajamina, imetabane Sensus – infolust, mille saavad peale ka tilluautod, suurepärane koostekvaliteet; ja seda kõike kroonimas tore sõiduelamus…
Pole siis ime, et kõik tahavad oma mistahes auhinna ära anda mõnele Volvo-märgiga autole. Ja tegelikult poleks ka ime, kui uus kuuekümnenda seeria sedaan S60, mida tootja nimetab sportsedaaniks, pälviks arvatust rohkem tähelepanu. Eriti, kui valitud saavad seda tellida Polestar Engineered – versioonis…
Ühendriikide ja Hiina jaoks oluline mudel
Kevadisel Genfi autonäitusel oli Volvo peaesinejaks V60 universaal, mis mõne kuuga on tõusnud üleilmseks müügihitiks (ka eestlased nõuavad juurde!).
Sealsamas kõrval näitas Polestari divisjon märksa vaoshoitumalt oma esimest 600 hobujõulist pistikhübriidi Polestar 1, mis aga pälvis vähemalt samavõrra tähelepanu kui V60.
Polestar 1-ni läheb veel aega ning S60, mida neil päevil päikeselises Santa Monicas presenteeritakse, siinmail ilmselt nii popiks ei saa. Kuigi mine tea, rätsepaülikonnana valmiv T8 Polestar Engineered – erimudel ahvatleb lähemalt uudistama, sest elamust on selles autos kogu raha eest.
Nagu kõik ülejäänud 90- ja 60-seeria Volvod, põhineb ka S60 sportsedaan SPA-l. Eriliseks teeb selle mudeli asjaolu, et see on esimene Volvo, mis ehitatud valmis Ühendriikides, Lõuna-Carolina osariigis, Charlestoni tehases.
Lisaks USA turule sihitakse mudeliga ka Hiinat, kus Volvo on täna üks väheseid tootjaid, mille müüginumbrid vertikaalis tõusevad. Saab muidugi näha, mida suudab kaubandussõda Volvole teha – emake Geely peaks põlleesise vähemalt poliitilisel tasandil puhtana hoidma (koostöö).