Tiitli nimel võistlesid kokku 14 sportautot, mille koguväärtuseks oli üle nelja ja poole miljoni euro. Võitja otsustati Prantsusmaal, Circuit de Charade’i ringrajal Saint-Genès-Champanelle’is, kus TopGeari ajakirjanikud panid masinad põhjalikult proovile.

Testimine ei jäänud vaid ringraja piirdesse. A110-ga sõideti üle 600 kilomeetri läbi Prantsusmaa, et jõuda eelmainitud ringrajale. Tiitli nimel konkureerisid mitmekesistes testides sellised masinad nagu Ferrari 488 Pista, Porsche 911 GT2 RS ja McLaren 660LT.

Žüriil ütles auto kohta järgmist: „See on suurepäraselt tasakaalustatud auto, millel on nobe juhitavus ja jõuliselt vaba energia. Sõites A110-ga koged puhast sõiduelamust ja see on meie 2018. aasta sportauto.“

Võitja valimisel peeti silmas nii sõitja mugavust kui ka tipptasemel võimsust, mis võimaldas autol teha kõike, mida ajakirjanikud masinalt nõudsid. Auto on väga kerge, kaaludes tühjalt vaid 1080 kilogrammi. Sel on topelt-õõtshark vedrustus ja kõigest 1.8-liitrine turbomootor, mis toodab 248 hobujõudu.

Prantsusmaalt pärit Renault gruppi kuuluval Alpine A110-l on kolm erinevat varustustaset: Première, Pure ja Légende. Esimest toodeti 1955 eksemplari, mis tähistab autotootja loomisaastat. Piiratud saadavusega 58 500 eurot maksvad masinad müüdi ära kõigest viie päevaga. Praegu on masinast veel saadaval Pure ja Légende variandid, mille hind on minimaalselt 55 000 eurot.

Pure on keskendunud sünergiale juhi ja masina vahel ning see peegeldub mudeli minimalistlikus ülesehituses. Kolmest olemasolevast variandist on Pure kõige kergem. Sel on 13,1-kilogrammised Sabelt korvistmed ja 17-tollised valuveljed. Nahast ja mikrokiududest polsterdus koos mattvärvides süsinikkiust sisedetailidega tuletab juhile meelde, et Pure on sportlik isend.

Viimane neist sarnaneb rohkem GT-tüüpi autole, mis pakub naudingut pikkadel teekondadel. Sel on kuuel eri moel reguleeritavad istmed ja Focal-helisüsteem, mis on kohandatud just Légende’ile.

Võiduauto kohta saad lugeda TopGear-i kiirusenädala väljaandest.