Kõik, mis me teame uuest Audi e-tron elektriautost ja miks see Teslat ei tapa
Audi e-tron elektriauto on ametlikult esitletud ja see on äge! Martin Haven teeb kirgliku videoesitluse, kus saame e-troni kohta kõik olulise teada. Mercedes-Benz EQC, karda! Tesla saab aga ajapikendust, kui just Elon Musk oma impulsiivsuses midagi pekki ei keera.
Sügisese pööripäeva eel, 17. septembril, näidati San Franciscos lõpuks ometi Audi esimest elektriautot. Algne kava nägi ette e-linnamaasturi esmaesitluse Audi aastakoosolekul Brüsselis, aga San Francisco on kahtlemata ägedam paik ühe noobli särtsuka esitlemiseks. Samal ajal e-troni väljaveeretamisega avati ka esimene suur elektriautode laadimisjaam.
Martin Haven on Briti vabakutseline autoajakirjanik, kelle häält oleme kuulnud paljude Eurospordi autospordivõistluste taustal ning kelle artikleid ja raadiosaateid fännatakse kogu Euroopas.
Audi on valinud Haveni esitlema oma uut e-tron elektriautot ning me soovitame soojalt see video algusest lõpuni ära vaadata – nauditaval ja tempokal moel saame teada kõik üksikasjad tulevase särtsuhiti kohta.
Audi e-tron on tootja esimene elektrisõiduk ning nagu ka Haven tõdeb, on see maailma muutnud quattro järel teine nii märkimisväärne sündmus tootja lähiajaloos. Tegu on viimaste aastate kõige erilisema, oodatuma, ihaldatuma mudeliga. Ent ka quattro on e-troni puhul jutuks!
Parim Quattro, mida keegi näinud
Vastsündinud Audi e-tron tugineb uhiuuele elektrisõidukiplatvormile, ka akud ja ajamid on Audi oma toodang. Oma mõõtmetelt jääb 4,9-meetrine e-tron Q5 ja Q7 linnamaasturite vahepeale. No et nagu peaaegu Q6 siis.
Elektriajameid on kaks, üks kummagi telje jaoks, koguvõimsusega 300 kW ehk ligikaudu 400 hj. Kiirendus 0 – 100 km/h kestab 5,7 sekundit, tippvõimsusel suudab Audi e-tron toimida maksimaalselt 8 sekundit korraga.
Ent selle quattro-nelikveosüsteem on kõrgemal tasemel kui ühelgi teisel Audi mudelil.
95 kWh akupakett tagab uue mõõtmismeetodi WLTP kohaselt enam kui 400 kilomeetrise sõiduulatuse. 150 kW kiirlaadimisel saab 80-protsendilise laetuse taseme kätte poole tunniga. Kodulaadijaga laeb tühja aku täis 4,5 tunniga.
Audi e-troni hinna kohta Eestis veel info puudub, Saksamaal on alghinnaks 80 000 eurot. See on umbes sama palju kui Jaguar I-Pace’i populaarsemal mudelil, millega samuti saab sõita umbes 400 km ühe laadimisega ent mille akude laadimine koduses võrgus võtab… kuni 40 tundi.