Isejuhtivate autode levik laiemalt sõltub praegu pigem suuresti sellest, et seadusandlus asjale järele jõuaks – iga riik peab nendega seostuvad reeglid ammendavalt paika panema.

Seega pole kindel, millal isejuhtivad autod tavaliikluse osaks saavad. Küll aga on kindel, millal isejuhtivad taksod võidukäiku alustavad. See toimub 2020. aastal, enne Jaapanis Tokyos juuli lõpus algavat suveolümpiat.

Isejuhtivate taksode arendajaid-katsetajaid on olnud erinevaid, aga just isejuhtivuse tehnoloogiaid arendav ZMP ja Jaapani taksofirma Hinomaru Kotsu lubavad käiku lasta esimese isejuhtiva takso teenuse.

Nad testivad seda alates möödunud laupäevast Tokyos kahe linnaosa Otemachi ja Roppongi vahel. Isejuhtiv minivan läbib umbes 5,3-kilomeetrist marsruuti neli korda päevas.

Olümpia ajaks peaks isejuhtiv takso juba tavaline usaldusväärne teenus olema. Reisija avab sõiduki uksi ja tasub sõidu eest nutiseadme-äpi teel.

Täpsuse huvides peab lisama, et ainuüksi Jaapanis on olnud katsetajaid veelgi, tänavu märtsis alustas sellega ka Nissan.

Isejuhtivaid autosid kõik veel muidugi ei usalda, aga Tokyo inimesed tervitavad ideed entusiastlikud. Testsõitudele registreeris end lause 1500 inimest. Üks kommenteeris JapanTimesile: „Sõit tundus nii loomulik, et ma peaaegu unustasin, et viibin isejuhtivas autos. Tundsin, et tehnoloogia on tõesti edasi arenenud!”

Kui nüüd keegi kodumaine või mujal riigis tegutsev konkurent ette ei jõua, siis kujunebki esimeseks isejuhtiva takso teenuseks ZMP ja Hinomaru Kotsu arendatav variant.