Uus kütusekulu mõõtmise metoodika tekitas augustis automüügibuumi
Tiigrihüppe põhjustas WLTP, Euroopa Liidu uus kütusekulu mõõtmise metoodika, sest paljud autod tuli arvele võtta enne 1. septembrit, kirjutab Accelerista.com.
Augustikuine müüginumbrite võimas üleshüpe oli AMTELi tegevjuhi Arno Sillati sõnal ette prognoositav ent mitte päris nii anomaalses mahus:
„Seoses Euroopa Liidus kehtiva sõidukite uue kütusekulu testiprotseduuri WLTP rakendumisega määrati kvoodid, kui palju vana meetodiga (1980-ndatest kasutusel olnud NEDC) mõõdetud sõidukeid võib peale 1. septembrit Euroopa Liidus müüa.“
„Paratamatult on igasuguse normeerimise juures kõiki asjaolusid arvestada raske, eriti kasvaval turul. Seetõttu tekkis suuremal osal uute autode müügiettevõtetest teatud kvooti ületav laoseis, mis oli vaja nö ette müüa (loe: arvele võtta enne tähtaja kukkumist),” lisas ta.
Edetabeli tipus olid ettemüügi painest vabad Škoda ja Volkswagen, mille müügistatistika ka augustis kajastas reaalselt klientidele üleantud sõidukeid. Eri markide peale kokku tuli selliselt arvele ca 500 sõiduautot.
Järgmiste kuudega taandub ettemüügi ja reaalse müügi vahe olematuks. Buumi autode müügis ei ole ja praeguste märkide järgi ka ei tule. “AMTEL jääb oma 2018. aastaks antud 8-10% kasvuprognoosi juurde,“ selgitas Arno Sillat.
Tänavu kaheksa kuuga on Eestis müüdud kokku 18 982 uut sõiduautot, mida on 11,1% enam kui möödunud aastal samal perioodil.