GALERII | Kas Mercedes jäi peole lootusetult hiljaks? Firma tutvustas oma elektrimaasturit alles nüüd
Mercedes-Benz teatas eile, et loob oma elektriautode suuna, mis koondatakse üldnimetus Mercedes EQ alla. Kui algselt plaanis firma särtsusõidukitesse investeerida 10 miljardit eurot, siis eile teatas Daimleri tegevjuht Dieter Zetsche, et projekti pumbatakse veelgi enam raha, vahendab Yahoo.
Esimene uue seeria elektriauto sai samuti avalikustatud ning kannab nime Mercedes-Benz EQC 400 4Matic. Tegemist on linnamaasturiga, mis läheb kaasa üldise trendiga - hiljuti on sarnased elektrilised linnamaasturid turule toonud ka Jaguar (I-Pace), Audi (e-Tron), BMW (iX3), Porsche (Taycan) ja Tesla (Model X). Arvestades, et Mercedes teatas oma masinast alles nüüd ja müügile peaks see jõudma alles 2020. aastal, võib öelda, et firma on lootusetult hiljaks jäänud. Eriti arvestades, et mitmeid eelnimetatud autosid on võimalik osta juba täna.
Tegemist ei ole esimese Mercedese katsetusega elektrisõidukite vallas - sellel aastal lõpetati pisikese B250e elektriluukpära tootmine, põhjuseks kehvad müügitulemused. EQC 400 on aga hoopis teise klassi masin ning firma loodab, et selle edu aitab B250e ebaõnnestumise seljataha jätta.
Nagu piltidelt näha, näeb uus masin välja jõuline ja suur, eriilmelise väljanägemise tagavad autole paigaldatud LED-tuled. Aku on 80 kWh suurune ning kiirendus on elektriautolikult hea, jäädes siiski alla Jaguari I-Pace'ile - nullist sajani läheb masin 4,9 sekundiga. Sõiduulatus peaks masinal ühe laadimiskorraga olema umbes 320 kilomeetrit, laadimiskiirusest on räägitud nii palju, et 110 kWh laadijaga saab 40 minutiga laetud 80% akust. Kui kaua läheb aku täieliku laadimiseni kodutingimustes veel öeldud ei ole.
Kokku plaanib Daimleri grupp 2022. aastaks turule tuua vähemalt 10 täiselektrilist sõidukit.