Tänavu 29. augustist 9. septembrini toimuv sügisene Московский международный автомобильный салон ehk MIAS 2018 on seekord mitmekesisem kui kunagi varem.

Traditsiooniliselt on Moskva autonäitusel triumfeerinud Vene ning Hiina autotootjad, ent järjest rohkem on oma uudismudelitega väljas ka Euroopa autotootjad, kelle jaoks Venemaa ja selle kaudu avanevad endise sotsialismileeri turud on uuesti atraktiivsed. Nii näebki näitusel tervet rida tuntud tootjate mudeleid, mis tulevad müügile üksnes Venemaal ja võib-olla ka nn. idaturgudel.

Valisime välja kolm uudismudelit, mis võiksid ostjaid leida Eestiski ent mis siiakanti ilmselt ealeski ei jõua. Neist kaks on rohkem või vähem “prantslased” ehk Renault grupi toodang, üks aga tulevane Volvo.

See, et sõelale jäid kõikjalsõitjad, on aja märk: Moskva näituse võiks vabalt ka maasturilaadsete väljanäituseks ümber nimetada. Mitte, et see kuidagi maailma autonäituste mõõtkavas originaalne oleks.

Renault Arkana kupeemaastur

Kolmapäeval esitles Renault’ Moskva autonäitusel oma esimest nn kupeemaasturit. Muljad maasturilaadsed on seni populaarsust kogunud noobelsegmendis – BMW X6 ja X4 ning Mercedese GLA ees, nüüd Audi oma uue Q8ga järel ent “rahvaautode” seas pole see kerekuju veel kuigivõrd kanda kinnitanud.

Renault’ väidab, et kuulab Moskvas uue mudeliga alles maad, aga tõsi on, et Arkana on täiesti tootmisvalmis ning peaks Vene turul müügile jõudma juba 2019. aastal. Võimalik, et sama mudeliga sihivad prantslased ka Hiina turgu, kus kupeemaasturite vaimustus on omandamas seninägematuid mõõtmeid.

Moskva näitusel tegid Renault’ esindajad paraku teatavaks ka uudise, et Arkana on mõeldud üksnes sealsele turule ning Euroopa müügiplaani ei ole. Venemaal, vastupidi, on ambitsioon hiiglaslik : aastaks 2022 peaks olema olukord, kus venelased ostavad rohkem Renault’sid kui prantslased.

Sellest, et Arkana isegi ei vaata meie poole, on siiras kahju, sest auto näeb suurepärane välja. Võimalik, et üks põhjus, miks muljas muhedik siia ei jõua, on materjalide valikus – auto on, vaatamata oma stiilsusele väga hea hinnaga (meie mõistes).

Samas on lootus, et Renault’ mõtleb ümber ja asub tootma Euroopasse sobivaid autosid – nad ju ütlesid Moskvas ka, et Arkana on üksnes väljanäitusele mõeldud ideeauto…

Geely SX11

Geely SX11 pisimaastur

Hiinlaste Geely on oma autosid Venemaal müünud aastaid, näiteks kompaktmaastur Atlas on linnamaasturite segmendis päris populaarne. Tänavusel Moskva autonäitusel ollakse väljas kuue uudismudeliga, ent Geely stendi tõeline täht on kahtlemata tuttuus SX11 pisimaastur.

Korporatsiooni globaalsel B-segmendi moodularhitektuuril põhinev pisimaastur on meie jaoks seda huvitavam, et peaks andma aimu, millised näevad tulevikus välja Volvo 30nda seeria sõidukid.

Hiinlased ja malaislased on oma tillumaasturi esitluse juba saanud – sealkandis tuleb SX11 müügile Binyue nime all. Venemaal hakkab 4,330-meetrine SX11 konkureerima pisut väiksema Hyundai Creta ja veidi suurema Renault Kapturiga (panete tähele, nad kirjutavadki seda “k”-ga!).

Venelased on vaimustuses auto välimusest, selle on disaininud ikkagi Volvo keedusekatla üks peadisainereid, Peter Horbury! Auto hind peaks jääma otienteeruvalt 1,3 mln rubla kanti ent täpset müügi alguspäeva ei ole veel paika pandud.

Eestisse SX11 ehk Binyue niipea ei jõua, kui üldse – korporatsiooni markidest on Euroopa Liidus ju Volvo, mis on viimastel aastatel kasvatanud noobelsegmendis jõudsalt osakaalu kui üsna pea ka Lynk&Co, mida ootame juba 2020. aastal.