“Eelmistel aastatel oleme toote ja disaini teemad ühele lavale kokku pannud ja siis rõhk oli tootejuhtimisel. Saime osalejatelt päris palju tagasisidet, et nad tahaksid rohkem disainiga seotud esitlusi näha ja loogiline samm oli see programmi lisada,” selgitas Janika Liiv, konverentsi Refresh asutaja ja korraldustiimi juht. Liiva sõnul on disaini olulisus tarkvaratoodete loomisel oluliselt muutunud ning seda on näha ka ettevõtete käitumises. "Võtame näiteks kasvõi tehnoloogiahiiu IBM – kui viis aastat tagasi oli seal iga disaineri kohta 72 programmeerijat, siis tänaseks on see suhe üks üheksale," tõi Liiv näite. Just seetõttu avab selleaastase konverentsi põhiprogrammi ettekanne, mis räägib eetikast disainis.

Sel aastal lisandunud disainilava avab oma ettekandega Tim Wantland Google AI-ist, kes räägib intuitiivsest intelligentsist. Disaini teemadel jagavad ka oma kogemusi Alex Potrivaev Intercomist, mis on viimase paari aastaga ümber mõtestanud kliendisuhtluse veebis, ning Madis Lehtmets Booking.com’ist, maailma suurimast majutuskeskkonnast.

“Refresh on Eestis ainuke digitoodete loomisele pühendatud konverents, mis katab selle valdkonna kõik olulised teemad alates sellest, miks ja kellele neid tooteid vaja on ja kuidas neid disainida kuni selleni, kuidas need ka tehniliselt üles ehitada,” kommenteerib Eesti juhtiva disainiagentuuri Velvet partner Pärtel Vurma, kes näeb Refreshis suurt väärtust. “Eestis on tänu startup kogukonna aktiivsusele väga arvestatav kogus selle valdkonna tipptalente, kellel ilma Refreshita ei oleks head võimalust kodumaa pinnal oma kogemusi jagada, inspiratsiooni ammutada ja üksteiselt õppida." Vurma sõnul on tore, et maailma tippspetsialistid Eestisse esinema tulevad ning soovitab kõigile digitoodetega seotud inimestele konverentsist osa võtta.

Unikaalse kontseptsiooniga Refresh ühendab kogu digitoote tiimi pakkudes oma programmis kuulamist kolmel laval nii disaineritele, tootejuhtidele kui ka front-end arendajatele. Juba 7. Septembril astub Kultuurikatlas Refreshi lavalaudadele 21 eksperti kümnest eri riigist, et esineda 700le uudishimulikule osalejale.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena