Volvo väikemaastur XC40 ja sellele järgnev V40 – universaal ei pruugigi jääda Rootsi autotootja ainsateks “nunnudeks” vaid võivad peagi mudelirivis liikuda suuremate vendade-õdede staatusse, sest veel väiksemad autod on plaanis.

Siiani on rootslased uhkusega rääkinud CMA-st ehk kompaktsest moodulplatvormist, mis on valminud hiinlastega koostöös ning millele saab ehitada pea igasuguseid autosid, aga kõige tähtsam – ka elektriautosid. Lisaks Volvo 40-seeriale ja Geely Hiina-mudelitele põhinevad CMA-l kaks Lynk&Co mudelit, mida hakatakse tootma ka Belgias.

Massilise linnastumise tingimustes võivad aga isegi C-segmendi “nunnukad” olla ostjate jaoks liiga palju, sestap on Geely ja Volvo võtnud ette täiesti uue, tuleviku B-segmendi sõidukitele vajaliku moodulplatvormi ehk BMA.

Väike superkompaktne Geely SX11 on esimene auto, mis sellele põhjale ehitatud. Koos piltide paiskamisega meediasse andsid hiinlased teada, et veel sel aastal näidatakse maasturilaadset elusuuruses ja sel saab olema päris nimi nagu see on näiteks Borui-sedaanil.

Ehkki esimene BMA-sõiduk on tilluke pargimaastur, ei tähenda see nagu hakkaksid Volvo ja Geely ja tõenäoliselt ka Lynk&Co ehitama üksnes ratastel külmkappe: tootmisplaanid näevad ette nii sedaane kui ka universaale ning isegi kaubikuid.

Loe lähemalt Acceleristast!