Kimbatus on suur, sest annaksin elustiiliauhinna hoopiski Insignia “maakale”, GSi otstarve jääb pisut häguseks.

Veebruaris tegin Marseille’is põgusalt proovisõitu Opel Insignia GSi-ga, mida tootja esitleb kui elustiiliautot. Suvel võtsin Saaremaal põhjalikumalt ette praktilise Insignia Country Toureri. Kimbatus on suur, sest annaksin elustiiliauhinna hoopiski Insignia “maakale”, GSi otstarve jääb pisut häguseks.

Harva juhtub kui ma proovisõidult tulles ei oska auto kohta suurt midagi öelda. Insignia GSi-ga aga nii just läks. Tulin Prantsusmaalt ja… jätsin loo kirjutamata. GSi-l pole midagi viga – see on elegantne, sõidetav ja mugav. Aga rõhutada tulevasele ostjale, et tähtsaim selle auto juures on elustiil, tundus mulle natuke liiga kommerts.

Jah, tõsi, auto on – tahame seda siis tunnistada või mitte – emotsionaalne ost. Alateadlikult teeme me sõidukit ostes valikuid, mis räägivad meie olemusest. Kui mitte muu, siis vähemalt värv peab olema õige.

Opel Insignia GSi rõhubki (mees)ostja emotsioonile. Suurem osa auto mugavusvarustusest on saadaval ka ilma GSi-ta Insigniale, väike veermiku- ja vedrustuse tuuning ning kobrakujulised sportistmed ei tee sellest aga seda GSi-d, mida mäletame ajaloost. Ent GSi on elustiiliauto. Põhiliselt meestele. Ahah.

Halb tunne loo võlgujäämisest hakkas lahtuma kui Saaremaal “maaka” ehk Insignia Country Toureriga uusi kohti avastasime ning autot igapidi proovile panime. Ehkki mitte üleliia maastikusuutlik, on see ruumikas ja ürgmugav sõiduk üsna täpselt see, mida “elustiiliautoks” nimetada võiks.

Loe kahe auto võrdlust edasi Acceleristast!