Windowsi uuenduste paigaldamine võibki rohkem kui minuti-kaks aega võtta, näiteks "April 2018 Update" vajab tootja Microsofti osutusel paljudel juhtudel 10-30 minutit.

Kui see olukord kestab aga juba näiteks kaks tundi, siis on midagi "pekki läinud" ja mõistlik lahendus oleks arvuti siiski taaskäivitada.

Taaskäivitamine rikub uuenduste paigaldamise protsessi ära, aga arvutile sellest midagi hullu ei juhtu, väidavad saidi howtogeek.com esindajad, kes seda testisid. Windows toimib normaalselt edasi ja püüab uuendusi hiljem uuesti installida.

Küll võid taaskäivitamise järel näha ekraanil ingliskeelset teadet stiilis "Windows ei saanud uuendamisega hakkama ja nullib uuendused, ärge arvutit sulgege".

Paraku ei saa siin anda rusikareeglit, et kui kaua uuendamine aega võtma peaks. See sõltub uuenduste suurusest, arvuti ja andmekandja kiirusest ning ka sellest, et kui palju Windowsi talletaval andmekandjal ruumi on.

ekraanitõmmis

Kui uuenemise edenemist ekraanil protsentides jälgida, siis võib tunduda, et mingil hetkel jääb protsess toppama. Tegelikult ei pruugi see midagi halba tähendada, Windows n-ö mõtleb natuke järele ja siis jätkab tavalisel moel. See, et progressiriba püsib juba viis minutit 27% juures, pole veel ohu märk.

Kui sa tahad uuenduste paigaldamise ajal siiski kindlasti arvuti sulgeda, siis peaksid selleks käivitamisnuppu all hoida – olenevalt seadmest 5-10 sekundit.

Sellisel viisil arvuti sulgemine (hard reset) peaks olema aga vajadusel viimane lahendus, sest Windows ei pruugi selle järel enam kohe normaalselt tööle hakata.

Tänapäevasel odavate ja mugavate pilveteenuste ajastul tasub olulisi faile muidugi ka alati pilve varundada, et võimalike jamade korral neist mitte (ajutiselt) ilma jääda.

Kui Windows enam kõnealuses olukorra normaalselt ei toimi, siis võib aidata veel üks taaskäivitamine. Kui see ei aita, siis on probleem juba tõsisem. Sel puhul katseta Startup Repairi tööriista või pöördu vahest mõne arvuteid paremini tundva inimese poole.

Kui probleem püsib isegi terve Windowsi taaspaigaldamise järel, siis on asi ilmselt riistvaras, mitte tarkvaras.