Eestis on esmapilgul mõnevõrra keeruline leida vastust küsimusele, miks peaks endale ostma nii miniatuurse auto nagu Aygo seda on, kuid Kopenhaageni üleasustatud tänavatel ning erinevate automaksude kütkeis on see kõige parajam ja mõistlikum valik üldse.

Sõiduriist, mitte riistapikendus

Eesti inimestele paistavad meeldivat suuremõõdulised autod. Ja kuigi suuremõõduline auto võib ühtlasi olla ka puhtpraktiline kaalutlus ja lasterikka perekonna hädavajadus, on suur auto Eestis pahatihti pigem staatuse sümbol. Mitte ainult sõiduriist vaid ühtlasi ka riistapikendus.

Ühelegi poliitikule ning enamikele ärimeestest ei kõlba ükski pisike auto, sest “mida mu äripartner arvab, kui ma Toyota Aygo suuruse asjaga ärilõunale lähen”? Staatusele vastavad Audi A6, BMW viies seeria,… kõik mis näeb suur ja läikiv välja.

Ka riigiametnike hordid vaatavad A-segmendist mööda, sest väike on ebamugav ja ei näe kuigi ametlik välja. Selle asemel, et teha mõistlik hange ja säästa raha tõeliselt tarvilike tegevuste jaoks, vaieldakse, kas auto peab olema suur või suurem.