M&A tegevjuht Sandy Munro pole Tesla 3 ehituskvaliteediga aga sugugi rahul ja võrdleb seda Kia 1990ndate tasemega.

Ta ütleb koguni, et on šokeeritud, et nii viletsalt kokku pandud sõiduk on tootja jaoks nii tulus – Tesla 3 on ju üks tulusamaid elektriautosid turul, kui isegi mitte kõige tulusam.

M&A algne analüüs tõstis esile Model 3 probleeme nagu viletsalt kinnitatud ukselingid, aknapaneelides liiga vabalt liikuvad aknad ja kallimate Tesla mudelitega võrreldes liiga suurte vahedega kinnitatud välispaneelid – isegi 1000 dollari võrra odavamad autod olla väliselt rohkem lihvitud.

Munro kiidab siiski Tesla oskust autosse moodsat elektroonikat lisada, mis on tootmishindu vähendanud. Näiteks Model 3-s kasutatav tehnoloogia annab tavalisest 20% rohkem akumahtu ja see omakorda 50% võrra rohkem energiat.

Ka tagasivaatepeeglid olla hinna-kvaliteedi suhtes midagi imetabast. M&A hinnangul maksab Tesla jaoks iga peegel 29,5 USA dollarit, mis odavuselt rivaalidega võrreldes lausa hämmastav (BMW i3 puhul on vastav hind 93 dollarit, Chevy Bolti puhul isegi 165 dollarit).

Munro & Associatesi hinnangul teenib Tesla igalt Model 3 müügilt 30% kasumit. See on juba tavaautode puhul väga kõrge kasumimarginaal, aga elektriautode puhul ei jõua keegi teine isegi selle lähedale.

M&A analüüs põhineb autopiloodi ja suurima akumahutavusega Model 3 variandil, mis maksab USA-s umbes 55 000 dollarit.

Algmudel maksab 35 000 dollarit ja selle tulusus on tootja jaoks kindlast väiksem, eriti kuna elektroonika osas on kasutusel sama tõhusad lahendusd.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena
Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid