Seda juhtub väga harva, et plaaniga välismaalt mootorratast osta tullakse Maanteeametisse (MNT) nõu pidama enne, kui tehing tehtud, ütleb MNT tehnoosakonna ekspert Rait Parve. „Kõigepealt uurige raami ja eriti roolikannu ümbrust! Kui seal on vigastusi või parandusjälgi, ei saa tsiklit registrisse enne raami vahetust!” Just selliste õpetussõnadega juhatas ta margiesindusse täpsemaid selgitusi saama härra, kel mõlkus mõttes plaan osta Leedust mõne aasta vanune Yamaha. Sinna oli see imporditud Prantsusmaalt, aga tsikkel oli Leedus registreerimata. 

Karda tuuningut! 

Avariilisus ongi kõige tõsisem takistus välismaalt pruugitud tsiklit hankides – sellist sõiduvahendit ei võeta arvele. „Uus raam võib maksta rohkem kui kasutatud mootorratas,” hoiatab Parve. Huupi odavat tsiklit ostes võib endale teha karuteene. Pealegi on sodiks sõidetud ratta raami sageli remonditud väga hooletult, nii et viga tuleb kergesti välja. Samuti võib kaika kodarasse visata omal käel tehtud ümberehitus. „Näiteks Saksamaal on kombeks vahetada pidurid paremate vastu – tagarattale pannakse trumli asemele ketas, ette algsest suuremad ketaspidurid. Sellist tsiklit me samuti registrisse ei luba.” 

Edasi lugemiseks:
1.99 Üksikartikkel ühe kliki mobiilimaksega