Uus abiliini-number on 666 8888, helistamisel kehtib tavaline lauatelefoni-kõne hind. Kõnedele vastatakse tööpäeviti vahemikus kell 8–19.

ID-kaardi peamine info- ja abikanal on veebileht www.id.ee, kus on leitavad lahendused ID-tarkvara ja ID-kaardi elektroonilisel kasutamisel tekkivatele muredele.

„Oleme alustanud ettevalmistusi id.ee keskkonna põhjalikuks uuendamiseks, et sealt oleks lihtsam abi leida. Plaanime lisada veebivestluse võimaluse, et saaksime operatiivselt abi pakkuda. Keskkond uueneb järgmisel aastal,“ ütles Riigi Infosüsteemi Ameti peadirektori asetäitja Andrus Kaarelson.

Seni pakkus kasutajatuge AS SK ID Solutions, kes väljastab ID-kaardi sertifikaate.

„Neil on kohustus võimaldada sertifikaatide peatamist ööpäev läbi ning ID-kaardi kasutajatugi oli liidetud sertifikaatide peatamiseks mõeldud telefoninumbriga.

Senine kogemus näitab, et 80% kõnedest tehakse abiliinile ajavahemikus kell 8–19. Öiseid kasutajaid, kes muredega helistavad, on väga vähe ja seetõttu ei ole abiliini ööpäevaringne töös hoidmine otstarbekas. Loodame ID-kaardi kasutajate mõistvale suhtumisele,“ selgitas Kaarelson.

Sertifikaatide peatamiseks tuleb helistada numbril 677 3377 või 1777. Paarikuise üleminekuperioodi jooksul jõuavad nendele tehtud kõned veel ID-kaardi abikeskusesse. Edaspidi saab neil numbritel helistades ainult sertifikaate peatada.

Kasutajatoe uus lepingupartner Tieto Estonia on kaua pakkunud tehnilist kasutajatuge Eesti ja Skandinaavia suurklientidele. Tegevjuht Anneli Heinsoo sõnul on Tieto meeskond rahvusvaheline, mitmekeelne ja kogenud. „Mul on väga hea meel, et Tieto Estonia saab anda oma panuse Eesti ID-kaardi arengusse,“ ütles Heinsoo.