Autotootjaid, digifirmasid ja mobiilirakenduste loojaid koondav ühendatud autode konsortium (CCC) teatas uuest, digitaalse võtme nimelisest lahendusest sellel nädalal. CCC on varasemalt välja töötanud näiteks autoekraanidel kasutatava Mirrorlink süsteemi.
Avaldatud dokumendi kohaselt ei ole uue süsteemi puhul oluline ei telefoni ega ka auto tootja - süsteem peaks toimima kõiki tootjate seadmete ja autodega.
Esialgu toimib see aga nende autofirmade puhul, kes on CCC liikmed. Näiteks on ühingu liikmed Audi, BMW, GM, Hyundai, Honda ja Volkswagen. Kuna CCC liikmed moodustavad 70% kogu autoturust, siis ilmselt on sellisel standardil suur mõju ka teistele autotootjatele.
Digitaalne võti võimaldab autoomanikul teha kõike sama, mida tavavõti, kuid kasutab käskude andmiseks nutitelefoni. Näiteks saab rakendusega avada ja lukustada uksi, käivitada mootorit ja anda teistele nutitelefoniomanikele oma auto üle kontrolliõigusi. Seega saab süsteemi kasutada ka sõpradele autode laenamiseks või renditeenuse pakkumiseks.
Digitaalse võtme esmamudel Digital Key 1.0 kasutab sama NFC kiipi, mida praegused makserakendused. See on disainitud nii, seda saaks kasutada nii Androidi kui ka iOSi jooksutavad seadmed.
"Me oleme uhked selle üle, et saame juba praegu paljudes mudeliseeriates lahendust klientidele pakkuda, ütles Audi kereelektroonika osakonna juht Ulf Warschat. See tähendab, et lahendus on juba ka täiesti rakendatav.
Nüüd hakkasid tootjad tegelema sellega, et välja arendada nutivõtme järgmist versiooni. "Ma usun, et meie nutivõtmelahenduse teisel versioonil on autotööstusele veelgi suurem mõju," ütles CCC president Mahfuzur Rahman.
Huvitava asjaoluna võib välja tuua, et asjaga on seotud ka Eesti vigaseid ID-kaarte tootnud Gemalto. Nende esindaja kommentaar oli järgnev: "Juba 2 aastat on Gemalto toetanud CCC tööd digitaalvõtmete standardiseerimisel. Me usume, et see muudab autode jagamist, autorenti ning firmade autoparkide haldust," ütles ta.