WHATCAR? TESTIB | Klaari silmavaatega uus Dodge Ram
Uus Dodge Ram 1500 erineb eelkäijast lisaks kujundusele veel paremate esilaternate, ruumikama interjööri ja võimekamate elektrooniliste juhiabiliste osas. WhatCar? kirjutab, et esiti tulevad müüki V8-mootoritega isendid, hiljem lisanduvad valikusse veel „pehmed hübriidid“ ja kolmeliitrine turbodiisel, mida ei hakata pakkuma nii luksuslikus varustuses kui „vee-kaheksat“. Hind algab 65 000 eurost, proovisõiduki hind oli 69 900 eurot.
See punane veok on järgmise mudeliaasta Laramie-varustuses Dodge Ram 1500, mis on ookeanitaguste autode arvestuses müüduim mudel Maarjamaal. Ilmselt pole uustulnukal selle positsiooni hoidmine kuigi keeruline, sest lisaks parematele esilaternatele – kõik tuled põhinevad nüüd valgusdioodidel ja tippvarustuses on saadaval ka adaptiivsed esilaternad – on see „relvastatud“ ka endisest hoomatavalt ruumikama interjööri ja nutikama varustusega.
Ameerika Autos olevat ostuhuvilistest juba arvestatav järjekord, kes eelkäijat vanuse tõttu ümber vahetada soovivad ning lähtuvalt interjööri- ja sõidukvaliteedist suudab selline Ram tõenäoliselt ligi meelitada ka uut verd.
Need autod on Euroopas nii värsked, et Saksamaal puudusid loo koostamise ajal isegi tüübikinnituseks vajalikud kinnitatud andmed, sestap on kõik esitatud näitajad ümber arvutatud ookeanitagustest. Loodetavasti pole see suur probleem, sest autod on siin- ja sealpool suurt lompi ühesugused. Kuid näiteks kandevõime on meil väiksem, et B-kategooria loa omanik sellist autot juhtida võiks.
Autot pakutakse kas tavapärase või (lisavarustuses) õhkvedrustusega ja Põhja-Ameerikas on nende kandejõud sõltumata vedrustuse tüübist 1043 kg. Seal võib Ram 1500 vedada ka ligi kuus tonni kaaluvat piduritega järelhaagist ja kuigi meie oludes saab haagise lubatud mass olema väiksem, annab see ettekujutuse auto võimekusest.
Loe lähemalt portaalist WhatCar?